L’Ajuntament de Betxí ha iniciat les obres del projecte de pavimentació de la Plaça Santa Cecília i del Carrer Tales del Pla d’Obres i Serveis impulsat des de la Diputació de Castelló. Els treballs compten amb un pressupost total de 64.000€ i s’allargaran durant vora un mes i mig.

Des d’ahir, diversos operaris de l’empresa adjudicatària han començat a demolir les voreres i a eliminar l’asfalt sobrant per tal de poder col·locar de forma correcta les lloses de pedra. A continuació, es procedirà a la instal·lació de la canal de la zona i del cablejat de les instal·lacions de llum i telèfon.

Dins del procés de prioritzar els vianants iniciat per l’actual equip de govern de BLOC-Compromís ara fa quatre anys i mig, estos espais “seran un nou emblema del nostre municipi”, segons destaca Salva Rius, regidor d’urbanisme. I això serà possible “gràcies a la recuperació que es durà a terme de tres símbols històrics de Betxí com eren les passeres, l’arquet i l’abeurador”.

Mentre que l’arquet era un antic pont que servia per conduir l’aigua de la séquia major des del molí fins a l’interior del poble, les passeres era una estructura a base de pedres rectangulars col·locades dins del barranc que servien per poder transitar les persones en els moments de pas aigua. En este projecte es reconstruiran part d’eixes estructures hidràuliques juntament amb panells informatius i fotografies antigues per rememorar moments quotidians del passat dels veïns de la localitat.

Des del principi, l’equip encapçalat per l’alcalde Alfred Remolar s’ha marcat com una de les prioritats del seu programa el fet de tornar a apropar els seus veïns als llocs públics, als carrers i a les places, dins d’un procés estratègic per donar prioritat als vianants del nucli urbà. En eixa fulla de ruta, la primera fita va ser la pavimentació parcial de la Plaça Major, que s’espera completar al llarg del pròxim any. A més, l’objectiu d’esta planificació és intentar entrar dins d’algun dels projectes europeus que en el període 2017-2020 prioritzarà obres d’este tipus.

—————————

BETXÍ INICIA PAVIMENTACIÓN DE LA PLAZA SANTA CECILIA PARA RECUPERAR LUGARES HISTÓRICOS DE LA LOCALIDAD

-L’arquet, les passseres y el antiguo abrevadero serán rememorados en este nuevo espacio público

-El proyecto se incluye dentro del Plan de Obras y Servicios impulsado por la Diputación de Castellón

El Ayuntamiento de Betxí ha iniciado las obras del proyecto de Pavimentación de la Plaza Santa Cecilia y de la Calle Tales del Plan de Obras y Servicios impulsado desde la Diputación de Castellón. Los trabajos, que cuentan con un presupuesto total de 64.000€, se alargarán durante cerca de un mes y medio.

Desde ayer, varios operarios de la empresa adjudicataria han comenzado a demoler las aceras y eliminar el asfalto sobrante para poder colocar de forma correcta las losas de piedra. A continuación, se procederá a la instalación del desagüe de la zona y del cableado de las instalaciones de luz y teléfono.

Dentro del proceso de peatonalización iniciado por el actual equipo de gobierno de BLOC-Compromís hace cuatro años y medio, estos espacios “serán un nuevo emblema de nuestro municipio”, según destaca Salva Rius, concejal de urbanismo. Y esto será posible “gracias a la recuperación que se llevará a cabo de tres símbolos históricos de Betxí como eran les passeres, l’arquet y el abrevadero”.

Mientras que l’arquet era un antiguo puente que servía para conducir el agua de la acequia mayor desde el molino hasta el interior del casco urbano, les passeres era una estructura a base de piedras rectangulares colocadas dentro del barranco que servían para poder transitar las personas en los momentos de paso agua. En este proyecto se reconstruirán parte de esas estructuras hidráulicas junto con paneles informativos y fotografías antiguas para rememorar momentos cotidianos del pasado de los vecinos de la localidad.

Desde el principio, el equipo encabezado por el alcalde Alfred Remolar se ha marcado como una de las prioridades de su programa el hecho de volver a acercar a sus vecinos a los lugares públicos, a las calles y a las plazas, dentro de un proceso de peatonalización estratégico del núcleo urbano. En esa hoja de ruta, el primer hito fue la pavimentación parcial de la Plaza Mayor, que se espera completar a lo largo del próximo año. Además, el objetivo de esta planificación es intentar entrar dentro de alguno de los proyectos europeos que en el periodo 2017-2020 priorizará obras de este tipo.