Trenco: «Demanem a la Diputació que estudie la posada en marxa un programa específic d’obres de manteniment a les escoles»

Compromís ha presentat una moció en la qual insta a la Diputació de Castelló a que es sume al pla de manteniment dels centres d’educació d’Infantil i Primaria «com s’està fent a la Diputació de València», segons ha explicat Xavier Trenco, el portaveu de la coalició en la institució provincial. Segons ha recordat Trenco, «fa uns dies es va anunciar un Pla de manteniment d’escoles impulsat per la Diputació de València, que comptarà amb finançament de l’ens provincial i amb l’assessorament tècnic de la Conselleria d’Educació. El Pla consisteix en injectar recursos als consistoris per tal de cobrir les mancances del finançament local que dificulten l’atenció de totes les xicotetes obres que requereixen els edificis dels centres educatius. Compromís proposa, doncs, que la Diputació de Castelló faça el mateix que la de València».

El portaveu de Compromís a la Diputació ha subratllat que «el manteniment dels col·legis d’Infantil, Primària, i Especial  és una competència que correspon als ajuntaments, però donant el finançament insuficient de l’administració local  i la gran quantitat de serveis que han d’oferir tenen moltes dificultats per a poder fer-se’n càrrec». Per això, des de Compromís demanen a la Diputació que estudie la posada en marxa un programa específic per a poder fer aquest tipus d’obres de manteniment a les escoles. «Per suposat, aquest programa es faria amb la Conselleria d’Educació ja que aquesta, mitjançant els seus serveis tècnics, coneix de primera mà les necessitats i les prioritats». En aquest sentit, cal destacar que el conseller Vicent Marzà  ja ha posat a la disposició de la Diputació de Castelló els tècnics de la Conselleria per dur a terme aquest Pla.

——————————-

Trenco: «Pedimos a la Diputación que estudie la puesta en marcha un programa específico de obras de mantenimiento en las escuelas»

Compromís ha presentado una moción en la que insta a la Diputación de Castellón a que se sume al plan de mantenimiento de los centros de educación de Infantil y Primaria «como se está haciendo en la Diputación de Valencia», según explicó Xavier Trenco, el portavoz de la coalición en la institución provincial. Según ha recordado Trenco, «hace unos días se anunció un Plan de mantenimiento de escuelas impulsado por la Diputación de València, que contará con financiación del ente provincial y con el asesoramiento técnico de la Conselleria de Educación. El Plan consiste en inyectar recursos a los consistorios para cubrir las carencias de la financiación local, carencias que dificultan poder atender todas las pequeñas obras que requieren los edificios de los centros educativos. Compromís propone, pues, que la Diputación de Castellón haga lo mismo que la de València».
El portavoz de Compromís en la Diputación ha subrayado que «el mantenimiento de los colegios de Infantil, Primaria, y Especial es una competencia que corresponde a los ayuntamientos, pero dado la financiación insuficiente de la administración local y la gran cantidad de servicios que tienen que ofrecer se encuentran con muchas dificultades para poder llevarlo adelante». Por eso, desde Compromís piden a la Diputación que estudie la puesta en marcha un programa específico para poder hacer este tipo de obras de mantenimiento en las escuelas. «Por supuesto, este programa se haría en colaboración con la Conselleria de Educación ya que esta, a través de sus servicios técnicos, conoce de primera mano las necesidades y las prioridades». En este sentido, cabe destacar que el conseller Vicente Marzá ya ha puesto a disposición de la Diputación de Castellón los técnicos de la conselleria para llevar a cabo este Plan.