Compromís per Borriol acusa a Ibán Pauner (PP) i a Veïns de Borriol de bloquejar les ajudes de la Diputació de Castelló al municipi de Borriol. En el ple celebrat el dimarts 30 de gener de 2018, Compromís per Borriol va proposar una moció per tal de posar fi als més de 10 anys en què es van iniciar les obres de la Casa de Cultura de Borriol, que havia d’albergar, entre d’altres espais, la biblioteca municipal, l’auditori i locals per a ús cultural i associatiu, que tanta necessitat generen entre els col·lectius locals, i tant el PP com la seua marca blanca es van negar a demanar-ho a la Diputació.

Passada més d’una dècada, l’herència enverinada del PP i de Veïns continua sense acabar-se, i Borriol no ha rebut cap ajuda nominativa ni cap contracte singular de la Diputació de Castelló per poder acabar les esmentades obres, amb la qual cosa es dóna una lamentable imatge de deixadesa i de desemparament institucional. Una cosa sí que van fer bé: arrasar i destrossar els antics llavadors, dient que els tornarien a reconstruir, cosa que no ha succeït mai. A dia d’avui, els llavadors es troben espoliats i trencats gràcies a la gestió de govern del PP de Borriol.

Actualment, a més a més, som l’únic municipi de la zona que no compta amb una Casa de Cultura digna ni amb una Biblioteca que complisca amb els mínims legals per poder fer front a les necessitats del municipi de Borriol. Front a aquesta situació el PP i Veïns se situen en el radicalisme, la rancúnia i en anar en contra dels interessos de Borriol. El senyor Pauner no és que no fa res pel seu poble sinó que frena als que sí que ho fan. El PP de la Diputació aprova contínuament projectes de restauració i actuacions patrimonials i culturals per molts pobles de la província, excepte a Borriol. Els senyors del PP hauran d’explicar per què aquest menyspreu a tots els borriolencs i per què ens marginen d’aquesta manera vergonyosa.

——————————

El PP y Veïns se niegan a pedir a la Diputación un convenio para terminar la Casa de la Cultura

Compromís per Borriol acusa a Ibán Pauner (PP) y a Veïns de Borriol de bloquear las ayudas de la Diputación de Castellón el municipio de Borriol. En el pleno celebrado el martes 30 de enero de 2018, Compromís per Borriol propuso una moción para poner fin a los más de 10 años en que se iniciaron las obras de la Casa de Cultura de Borriol, que debía albergar, entre otros espacios, la biblioteca municipal, el auditorio y locales para uso cultural y asociativo, como un local para la Banda de Música, que tanta necesidad generan entre los colectivos locales, y tanto el PP como su marca blanca se negaron a pedir a la Diputación.

Pasada más de una década, la herencia envenenada del PP y de Veïns sigue sin tener fin, y Borriol no ha recibido ninguna ayuda nominativa ni ningún contrato singular de la Diputación de Castellón para poder terminar dichas obras, con lo cual se da una lamentable imagen de dejadez y de desamparo institucional. Algo sí hicieron bien los señores del PP: arrasar y destrozar los antiguos lavaderos, diciendo que los volverían a reconstruir, lo que no ha sucedido nunca. A día de hoy, los lavaderos se encuentran expoliados y rotos gracias a la gestión de gobierno anterior Borriol, que solo dejó deudas en las arcas municipales por más de 3 millones de euros.

ctualmente, además, somos el único municipio de la zona que no cuenta con una Casa de Cultura digna ni con una Biblioteca que cumpla con los mínimos legales para poder hacer frente a las necesidades del municipio de Borriol. Frente a esta situación el PP y Veïns se sitúan en el radicalismo, el rencor y en ir en contra de los intereses de Borriol. El señor Pauner no es que no hace nada por su pueblo sino que frena a los que sí lo hacen. El PP de la Diputación aprueba continuamente proyectos de restauración y actuaciones patrimoniales y culturales por muchos pueblos de la provincia, excepto en Borriol, lo cual es intolerable y discriminatorio. Los señores del PP tendrán que explicar por qué este desprecio a todos los borriolenses y por qué nos marginan de esta manera vergonzosa.