Betlem Albero: “En l’últim ple els socialistes no va aconseguir traure avant la modificació de crèdit perquè no havien arribat a cap acord amb l’oposició. Millorar l’escoleta infantil i els camins rurals, impartir cursos per a desocupats i la primera fase del Replà són alguns dels projectes que considerem necessaris per a les Alqueries”.

“De sainet lamentable” ha qualificat Betlem Albero els fets que es van produir durant l’últim ple de les Alqueries. “El partit socialista va presentar de forma unilateral i sense haver consultat a la resta de grups ni a Ciutadans, el seu soci, una modificació de 605.000 euros, dels quals vora 400.000 anirien destinats a pagar el deute municipal”.

La portaveu del grup municipal de Compromís considera que una part important d’aquests diners s’haurien de destinar a la millora de la neteja de carrers i places. Albero també ha reclamat renovar la climatització de l’escoleta municipal i traslladar el Casal Jove a l’antic parvulari.

«Cal actuar també en aquells camins rurals que es troben en mal estat i posar en marxa cursos de formació per a persones sense faena», ha assegurat l’edil. La primera fase del «Replà» i donar ús a edificis públics són reivindicacions relacionades amb el patrimoni que plantegen des de Compromís.

Pel que fa al que va ocórrer durant el ple, des de la coalició afirmen que van plantejar deixar damunt de la taula la modificació i ajornar-la fins al proper ple. Segons Albero, excepte els socialistes, la resta de grups van donar suport a aquesta proposta.

L’edil assegura que, “a darrera hora, quan estava a punt de concloure el ple, Ciutadans pretenia fer-se arrere i aprovar la modificació, ignorant el reglament dels ple que ho prohibeix expressament”.

Per a Betlem Albero aquest tipus de fets “per absurds que puguen paréixer són habituals d’ençà del pacte entre socialistes i Ciutadans, pacte que els socialistes ignoren sistemàticament i que Ciutadans són incapaços de fer complir”.

La coalició considera que hi ha tota una sèrie de necessitats socials i d’infraestructures que necessita les Alqueries. “La falta d’idees i de projectes per part dels socialistes fan que dediquen la major part de la modificació a pagar el deute perquè no saben què fer amb els diners”.

L’edil també s’ha referit a les regidories de Cultura, Joventut, Medi Ambient i Patrimoni, “algunes de les quals han desaparegut i aquelles que es mantenen nominalment se’ls hauria de dotar de contingut“.

————————————-

Compromís per les Alqueries propone una serie de inversiones para la modificación de crédito de 605.000 euros.

Betlem Albero: “En el último pleno los socialistas no consiguieron sacar adelante la modificación de crédito ya que no habían llegado a ningún acuerdo con la oposición. Mejorar la escuela infantil y los caminos rurales, impartir cursos para desempleados y la primera fase del Rellano son algunos de los proyectos que consideramos necesarios para les Alqueries”.

“De sainete lamentable” ha calificado Betlem Albero los hechos que se produjeron durante el último pleno de les Alqueries. “El partido socialista presentó de forma unilateral y sin haber consultado al resto de grupos ni a Ciudadanos, su socio, una modificación de 605.000 euros, de los cuales cerca de 400.000 irían destinados a pagar la deuda municipal”.

La portavoz del grupo municipal de Compromís considera que una parte importante de ese dinero debería destinarse a la mejora de la limpieza de calles y plazas. Albero también ha reclamado renovar la climatización de la guardería municipal y trasladar el Casal Jove al antiguo parvulario.

«Hay que actuar también en aquellos caminos rurales que se encuentran en mal estado y poner en marcha cursos de formación para personas en paro», aseguró el edil. La primera fase del «Replà» y dar uso a edificios públicos que tienen que rehabilitarse son reivindicaciones relacionadas con el patrimonio que plantean desde Compromís.

Con respecto a lo que ocurrió durante el pleno, desde la coalición afirman que plantearon dejar encima de la mesa la modificación y aplazarla hasta el próximo pleno. Según Albero, excepto los socialistas, el resto de grupos apoyaron esta propuesta.

La edil asegura que, “a última hora, cuando estaba a punto de concluir el pleno, Ciudadanos pretendía hacerse atrás y aprobar la modificación, ignorando el reglamento de los plenos que lo prohíbe expresamente”.

Para Betlem Albero este tipo de hechos “por absurdos que puedan parecer son habituales desde el pacto entre socialistas y Ciudadanos, pacto que los socialistas ignoran sistemáticamente y que Ciudadanos son incapaces de hacer cumplir”.

La coalición considera que hay toda una serie de necesidades sociales y de infraestructuras que necesita les Alqueries. “La falta de ideas y de proyectos por parte de los socialistas hace que dediquen la mayor parte de la modificación a pagar la deuda porque no saben qué hacer con el dinero”.

La edil también se ha referido a las concejalías de Cultura, Juventud, Medio Ambiente y Patrimonio, “algunas de las cuales han desaparecido y aquellas que se mantienen nominalmente se les debería dotar de contenido”.