Segons ha explicat el portaveu de la coalició, Xavier Trenco, actualment la Diputació “ha impulsat un servei un servei de transport públic entre l’aeroport i alguns municipis turístics del nord de Castelló, així com amb València ciutat”. Compromís proposa que “s’amplie aquest servei als municipis turístics del sud de Castelló”. Els pobles que estan connectats amb l’aeroport a hores d’ara són Vinaròs, Benicarló, Peníscola, Alcossebre, Torreblanca, Orpesa, Benicàssim, Castelló de la Plana i València. “Si el Patronat de Turisme té com un dels seus eixos estratègics la potenciació de l’aeroport per incrementar l’arribada de turistes estrangers, aquests turistes haurien de poder arribar també fins als municipis del sud”, ha destacat Trenco. D’aquesta manera “potser s’aconseguira un doble objectiu: augmentar l’ús de l’aeroport i ampliar l’oferta turística”.

El portaveu de Compromís a la Diputació ha argumentat que, des que va començar a operar l’aeroport amb vols regulars de passatgers, fa uns deu mesos, s’han aconseguit “xifres discretes”, tot i que el repte siga gestionar l’arribada de 120.000 passatgers a l’any.

Cal recordar que, per aconseguir la xifra que s’ha marcat la concessionària de l’aeroport de Castelló, s’ha d’augmentar el nombre de destinacions i rutes. Així, Ryanair, que ja opera vols a Londres i Bristol, ha anunciat que a partir de novembre va a activar les connexions amb Sofia, capital búlgara, una ruta amb la qual esperen captar 20.000 passatgers anuals amb dos vols a la setmana. Tot això perquè tant la concessionària SNC-Lavalin com la societat pública Aeroport de Castelló SL (Aerocas) estan enfocant els vols que s’ofereixen cap al turisme residencial. Els dos primers destins, Londres (Stansted) i Bristol, estan sent utilitzats majoritàriament per expatriats espanyols i per residents britànics de la zona d’Alcossebre i Peníscola.

Però els turistes o residents que arriben a l’aeroport de Vilanova es troben que no tenen cap combinació de transport públic per poder arribar als pobles del sud de Castelló. La companyia «Autos Mediterráneo, S.A.» ofereix connexions amb Orpesa, Vinaròs, Peníscola, Alcossebre, Benicàssim, Castelló i València, “però no amb altres localitats turístiques com Borriana, Nules, Moncofa, Xilxes i Almenara”.

Compromís ha demanat que la Diputació impulse el servei del transport públic cap als municipis costaners del sud en una moció que es debatrà en el ple ordinari de maig.

———————————————-

COMPROMÍS PIDE A LA DIPUTACIÓN QUE IMPULSE UN SERVICIO DE AUTOBUSES QUE CONECTE EL AEROPUERTO CON LOS MUNICIPIOS DEL SUR

El grupo Compromís de la Diputación de Castellón ha pedido la ampliación del servicio de autobuses entre el aeropuerto de Vilanova y los municipios costeros de la provincia.

Según ha explicado el portavoz de la coalición, Xavier Trenco, actualmente la Diputación “ha impulsado un servicio un servicio de transporte público entre el aeropuerto y algunos municipios turísticos del norte de Castellón, así como con València ciudad”. Lo que propone Compromís es que “se amplíe este servicio a los municipios turísticos del sur de Castellón”.

Los pueblos que están conectados con el aeropuerto en estos momentos son Vinaròs, Benicarló, Peníscola, Alcossebre, Torreblanca, Orpesa, Benicàssim, Castelló de la Plana y València. “Si el Patronato de Turismo tiene como uno de sus ejes estratégicos la potenciación del aeropuerto para incrementar la llegada de turistas extranjeros, esos turistas tendrían que poder llegar también hasta los municipios del sur”, ha destacado Trenco. De esta manera “tal vez se consiguiera un doble objetivo: aumentar el uso del aeropuerto y ampliar la oferta turística”.

El portavoz de Compromís en la Diputación ha argumentado que, desde que comenzó a operar el aeropuerto con vuelos regulares de pasajeros, hace unos diez meses, se han conseguido “cifras discretas”, aunque el reto sea gestionar la llegada de 120.000 pasajeros al año.

Cabe recordar que, para conseguir la cifra que se ha marcado la concesionaria del aeropuerto de Castellón, se ha de aumentar el número de destinos y rutas. Así, Ryanair, que ya opera vuelos a Londres y Bristol, ha anunciado que a partir de noviembre va a activar las conexiones con Sofía, capital búlgara, una ruta en la que esperan captar 20.000 pasajeros anuales con dos vuelos a la semana. Todo ello porque tanto la concesionaria SNC-Lavalin como la sociedad pública Aeropuerto de Castellón SL (Aerocas) están enfocando los vuelos que se ofrecen hacia el turismo residencial. Los dos primeros destinos, Londres (Stansted) y Bristol, están siendo utilizados mayoritariamente por expatriados españoles y por residentes británicos de la zona de Alcossebre y Peñíscola.

Pero los turistas o residentes que llegan al aeropuerto de Vilanova se encuentran que no tienen ninguna combinación de transporte público para poder llegar a los pueblos del sur de Castellón. La compañía «Autos Mediterráneo, S.A.» ofrece conexiones con Orpesa, Vinaròs, Peíscola, Alcossebre, Benicàssim, Castellón y València, “pero no con otras localidades turísticas como Burriana, Nules, Moncofa, Xilxes y Almenara”.

Compromís ha pedido que la Diputación impulse el servicio del transporte público hacia los municipios costeros del sur en una moción que se debatirá en el pleno ordinario de mayo.