El portaveu de Compromís en la Diputació de Castelló, Xavier Trenco, ha manifestat la seua sorpresa davant la petició de dimissió per part del PP per una qüestió que considera part del seu treball “com és la petició d’informació”. Segons Trenco, gràcies a aquesta dedicació de l’oposició “s’han pogut destapar assumptes com el cas de la depuradora de Borriol, que va portar a la destitució i posterior dimissió del vicepresident Francisco Martínez; el pagament ‘obligatori’ per art dels ajuntaments de les entrades per a les corregudes de bous de la Beneficència, i tants altres”.

“Considere una reacció desproporcionada davant un fet que és una obligació de l’oposició”, ha subratllat el portaveu de Compromís. Trenco ha insistit que el seu grup ha demanat “tots els contractes que la Diputació puga tindre amb l’empresa Engloba ja que aquesta empresa, el propietari de la qual va ser detingut en el marc de l’operació ‘Taula’, figura en els expedients de diversos treballs que va traure a concurs la Diputació”. “És tan senzill com que se’ns comunique que no hi ha cap contracte amb la empresa encara que, almenys sota el nom de Engloba, figure en expedients de contractació. Perquè cal recordar que aquesta empresa treballa o ha treballat amb les administracions públiques sota altres noms”, ha destacat Trenco.

El portaveu de Compromís ha manifestat que l’interés per si la Diputació de Castelló ha tingut relació amb aquesta empresa es deu al fet que el seu propietari, José Adolfo Vedrí, “apareix fins i tot en els papers de Panamà”. Segons les informacions periodístiques, els contractes suposadament arreglats de les empreses del grup Engloba amb l’Ajuntament de València, diverses conselleries i les diputacions de València i Alacant de l’anterior etapa, “van arribar als 30 milions d’euros”. Les empreses que formaven part de Engloba oferien serveis de fotomecànica, edició i maquetació, impressió, organització d’esdeveniments, comunicació i relacions públiques, disseny i marca, màrqueting, assessorament estratègic, comunicació interna, publicitat o desenvolupament de pàgines web i xarxes socials, tant a clients institucionals com privats.

—————————————–

 

TRENCO: “La “petición de información es parte del trabajo de la oposición y gracias a ello se han destapado tramas corruptas”

Compromís ha pedido todos los contratos que la empresa Engloba, relacionada con la operación ‘Taula’, pueda tener con la Diputación

El portavoz de Compromís en la Diputación de Castellón, Xavier Trenco, ha manifestado su sorpresa ante la petición de dimisión por parte del PP por una cuestión que considera parte de su trabajo “como es la petición de información”. Según Trenco, gracias a esta dedicación de la oposición “se han podido destapar asuntos como el caso de la depuradora de Borriol, que llevó a la destitución y posterior dimisión del vicepresidente Francisco Martínez; el pago ‘obligatorio’ por arte de los ayuntamientos de las entradas para las corridas de toros de la Beneficencia, y tantos otros”.

“Considero una reacción desproporcionada ante un hecho que es una obligación de la oposición”, ha subrayado el portavoz de Compromís. Trenco ha insistido en que su grupo ha pedido “todos los contratos que la Diputación pueda tener con la empresa Engloba puesto que esta firma, cuyo propietario fue detenido en el marco de la operación ‘Taula’, figura en los expedientes de varios trabajos que sacó a concurso la Diputación”. “Es tan sencillo como que se nos comunique que no hay ningún contrato con la firma aunque, al menos bajo el nombre de Engloba, figure en expedientes de contratación. Porque cabe recordar que esa empresa trabaja o ha trabajado con las administraciones públicas bajo otros nombres”, ha destacado Trenco.

El portavoz de Compromís ha manifestado que el interés por si la Diputación de Castelló ha tenido relación con esta empresa se debe a que su propietario, José Adolfo Vedri, “aparece incluso en los papeles de Panamá”. Según las informaciones periodísticas, los contratos supuestamente amañados de las empresas del grupo Engloba con el Ayuntamiento de Valencia, varias consellerias y las diputaciones de Valencia y Alicante de la anterior etapa, “alcanzaron los 30 millones de euros”. Las empresas que formaban parte de Engloba ofrecían servicios de fotomecánica, edición y maquetación, impresión, organización de eventos, comunicación y relaciones públicas, diseño y branding, marketing, asesoramiento estratégico, comunicación interna, publicidad o desarrollo de páginas web y redes sociales, tanto a clientes institucionales como privados.