El grup Compromís de la Diputació de Castelló ha lamentat que el Partit Popular haja deixat de prestar ajuda al sector agropecuari de la província amb la restricció de subvencions als municipis de més de 20.000 habitants per a la promoció de productes representatius i autòctons. Aquests pobles tradicionalment han vingut rebent una xicoteta ajuda per part de la Diputació que invertien en la promoció de productes típics en les fires agrícoles com les que es celebren en les localitats de Vinaròs i la Vall d’Uixó.

Aquestes dues poblacions també deixaran de rebre ajudes per a les fires agrícoles, a pesar que les subvencions eren unes quantitats modestes -per exemple, 1.800 euros per a la Fira de Sant Joan i Sant Pere de Vinaròs l’any passat, un certamen que enguany farà la seua 54 edició-.

Segons el portaveu de Compromís a la institució provincial, Xavier Trenco, “el sector agropecuari de les comarques de Castelló està travessant un moment molt difícil i l’ajuda de les administracions públiques és vital per a la seva subsistència”. Així doncs, la línia d’ajudes de la Diputació “era una oportunitat magnífica perquè els productors donaren a conèixer els seus productes i els promocionaren”, ha explicat Trenco.

Però, amb l’actual normativa, els propietaris agrícoles i ramaders que tenen les seves explotacions en municipis de més de 20.000 habitants “es queden fora d’aquestes subvencions”. Segons l’opinió de Trenco, “això suposa un greuge comparatiu manifest ja que el sector agrícola suporta les mateixes condicions adverses en totes les comarques i els pobles, tinguen aquests el nombre d’habitants que tinguen”.

Tot i que les ajudes són de vegades quasi simbòliques són un gest que expressa el reconeixement de la Diputació pels productes autòctons. Per aquest motiu Compromís ha presentat una iniciativa perquè es canvien les bases de concessió d’aquestes ajudes i s’elimine el requisit del nombre d’habitants. “Un sector tan important en aquestes comarques com l’agropecuari hauria de tenir màxima prioritat per al president Moliner independentment de en quin poble visquen els que a ell es dediquen”, ha conclòs Trenco.
————————————-
COMPROMÍS PIDE LA ELIMINACIÓN DEL REQUISITO DEL NÚMERO DE HABITANTES PARA QUE TODOS LOS MUNICIPIOS PUEDAN RECIBIR SUBVENCIONES DE LA DIPUTACIÓN DESTINADAS A PROMOCIONAR LOS PRODUCTOS AUTÓCTONOS

Trenco: “En estos momentos difíciles la ayuda de las administraciones es vital para la subsistencia del sector agropecuario”

El grupo Compromís de la Diputación de Castellón ha lamentado que el Partido Popular haya dejado de prestar ayuda al sector agropecuario de la provincia con la restricción de subvenciones a los municipios de más de 20.000 habitantes para la promoción de productos representativos y autóctonos. Estos pueblos tradicionalmente han venido recibiendo una pequeña ayuda por parte de la Diputación que invertían en la promoción de productos típicos en las ferias agrícolas como las que se celebran en las localidades de Vinaròs y la Vall d’Uixó. Estas dos poblaciones también van a dejar de recibir ayudas para las ferias agrícolas, a pesar de que las subvenciones eran unas cantidades modestas -por ejemplo, 1.800 euros para la Feria de Sant Joan y Sant Pere de Vinaròs el año pasado, un certamen que este año hará su 54 edición-.

Según el portavoz de Compromís en la institución provincial, Xavier Trenco, “el sector agropecuario de las comarcas de Castellón está atravesando un momento muy difícil y la ayuda de las administraciones públicas es vital para su subsistencia”. Así pues, la línea de ayudas de la Diputación “era una oportunidad magnífica para que los productores dieran a conocer sus productos y los promocionaran”, ha explicado Trenco. Pero, con la actual normativa, los propietarios agrícolas y ganaderos que tienen sus explotaciones en municipios de más de 20.000 habitantes “se quedan fuera de estas subvenciones”. En opinión de Trenco, “esto supone un agravio comparativo manifiesto ya que el sector agrícola soporta las mismas condiciones adversas en todas las comarcas y los pueblos, tengan éstos el número de habitantes que tengan”.

A pesar de que las ayudas son en ocasiones simbólicas constituyen un gesto que expresa el reconocimiento de la Diputación por los productos autóctonos. Por este motivo Compromís ha presentado una iniciativa para que se cambien las bases de concesión de estas ayudas y se elimine el requisito del número de habitantes. “Un sector tan importante en estas comarcas como el agropecuario debería tener máxima prioridad para el presidente Moliner independientemente de en qué pueblo vivan quienes a él se dedican”, ha concluido Trenco.