El Grup Compromís de la Diputació de Castelló demanarà informació sobre el dispositiu d’emergències que s’ha dut a terme a la província durant aquest episodi de pluges i neu, que encara no ha remès ja que es manté l’alerta a la zona. El portaveu del grup, Xavier Trenco, ha agraït el treball de bombers, voluntaris i efectius de la Unitat Militar d’Emergències (UME) que continuen desplegats per les comarques afectades, “gràcies als quals els problemes no han estat encara més greus”. “Som conscients que es tracta d’una situació excepcional”, ha manifestat Trenco. El portaveu de Compromís a la Diputació ha recollit informació de diversos municipis de l’interior de Castelló, per exemple, de Begís, a la comarca de l’Alt Palància. “Han estat diversos dies sense llum i era impossible arribar a reparar l’avaria perquè s’ha esgotat la sal per a les màquines llevaneus i no s’han pogut obrir les carreteres”.

En altres comarques, com la del Millars, els veïns d’algunes masies fa dies que estan incomunicats. “Un veí del Mas la Mateba ens ha comentat que porta tres dies aïllat i que ha hagut de talar les branques dels arbres caiguts per poder tenir aigua perquè els arbres, en caure, li han arrencat les canonades. Gràcies al fet que té satèl·lit s’ha pogut comunicar a través del ‘WhatsApp’ amb les famílies del poble perquè les línies del telèfon mòbil no funcionen”. Segons explica aquest veí, “necessita gasolina per al generador i butà”.
Trenco ha manifestat que “som conscients que els bombers del Consorci estan treballant de valent” i també, que el seu grup demanarà detalls sobre el dispositiu d’emergències a la comissió corresponent, que està prevista per dimarts que ve. “Sempre cal aprendre de situacions com aquesta per millorar i perquè no es tornen a repetir”, ha conclòs Trenco.

—————————–

COMPROMÍS PEDIRÁ DETALLES A LA DIPUTACIÓN DEL DISPOSITIVO DE EMERGENCIAS POR UN TEMPORAL QUE MANTIENE AÚN EN ALERTA LA PROVINCIA
Trenco: “Los problemas no han sido aún más graves gracias al trabajo de bomberos, voluntarios y efectivos de la UME”

El Grupo Compromís de la Diputación de Castellón pedirá información sobre el dispositivo de emergencias que se ha llevado a cabo en la provincia durante este episodio de lluvias y nieve, que aún no ha remitido puesto que se mantiene la alerta en la zona. El portavoz del grupo, Xavier Trenco, ha agradecido el trabajo de bomberos, voluntarios y efectivos de la Unidad Militar de Emergencias (UME) que continúan desplegados por las comarcas afectadas, “gracias a los cuales los problemas no han sido aún más graves. “Somos conscientes de que se trata de una situación excepcional”, ha manifestado Trenco. El portavoz de Compromís en la Diputación ha recogido información de diversos municipios del interior de Castellón, por ejemplo, de Begís, en la comarca del Alto Palancia. “Han estado varios días sin luz y era imposible llegar a reparar la avería porque se ha agotado la sal para las máquinas quitanieves y no se han podido abrir las carreteras”.

En otras comarcas, como la del Mijares, los vecinos de algunas masías llevan días incomunicados. “Un vecino del Mas la Mateba nos ha comentado que lleva tres días aislado y que ha tenido que talar las ramas de los árboles caídos para poder tener agua porque los árboles, al caer, le han arrancado las cañerías. Gracias a que tiene satélite se ha podido comunicar a través del ‘whatsapp’ con las familias del pueblo porque las líneas del teléfono móvil no funcionan”. Según cuenta este vecino, “necesita gasolina para el generador y butano”.
Trenco ha manifestado que “somos conscientes que los bomberos del Consorcio están trabajando a destajo” y también, que su grupo pedirá detalles sobre  el dispositivo de emergencias en la comisión correspondiente, que está prevista para el próximo martes. “Siempre hay que aprender de situaciones como esta para mejorar y para que no se vuelvan a repetir”, ha concluido Trenco.