La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través del Servef, ha convocat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana ajudes per a fomentar la contractació de persones amb diversitat funcional o malaltia mental. D’aquesta manera, el Servef destinarà 1,4 milions d’euros a les empreses o agrupacions físiques o jurídiques que incorporen a persones amb diversitat funcional (amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %) i a les persones amb malaltia o trastorn mental diagnosticat per centres públics de salut mental.

Així mateix, el Servef també subvenciona la conversió de contracte parcial a indefinit de les persones amb diversitat funcional o malaltia mental “a fi de fomentar l’ocupació de qualitat”. El Secretari Autonòmic d’Ocupació ha explicat que aquesta subvenció té per objecte afavorir la inserció laboral de les persones amb discapacitat en el mercat ordinari de treball, ja que es tracta d’un col·lectiu amb majors dificultats”.

Nomdedéu ha destacat que per al Servef és una prioritat el suport a les persones amb diversitat funcional. Així, ha recordat que els Centres Especials d’Ocupació de la Comunitat reben més de 22 milions d’euros, una ajuda que s’ha incrementat en més de 3 milions d’euros.

————–

La secretaria autonómica de Servicios Sociales y Autonomía Personal, Helena Ferrando, ha destacado el compromiso de la Conselleria de Igualdad y Políticas Inclusivas con la mejora de la atención a las personas con diversidad funcional y personas con enfermedad mental, y ha explicado que por ese motivo uno de los objetivos para los próximos dos años es crear más de 1.000 plazas en centros de diferente tipología.

En este sentido ha recordado la creación en 2016 de alrededor de 500 nuevas plazas gracias a la apertura de 8 nuevos centros y la ampliación de plazas subvencionadas en instalaciones ya en funcionamiento, todo ello con un coste para su financiación de 4.910.960 euros. Del total de plazas previstas para los próximos dos años, 407 serán para personas con diversidad funcional y 638 para personas con enfermedad mental crónica.

La secretaria autonómica ha indicado que las políticas “deben ir encaminadas a ofrecer las mismas oportunidades a todas y a todos los miembros de la sociedad”, y ha incidido en la necesidad de ofrecer a las personas con diversidad funcional “el apoyo y la atención que necesitan”.