Albero: “La intenció de l’equip de govern és anar adequant l’edifici per fases i aquesta és la més urgent”
Trenco i Linares acompanyen la primera tinent d’alcalde per conèixer sobre el terreny la situació de l’immoble

El projecte de la Casa de Cultura de les Alqueries comença a despertar després d’un llarguíssim somni de 16 anys, tots els que han passat des que aquest edifici, amb vocació de ser referència cultural comarcal, va ser abandonat a la seua sort després que l’empresa que executra les obres fera fallida.

La Generalitat s’ha compromés a desbloquejar aquest projecte. Si fa uns dies va ser el president Ximo Puig el qual va visitar les obres i es va comprometre a trobar una solució juntament amb l’Ajuntament, ara han estat el Cap del Servei Territorial de Cultura, Cristià Linares, el diputat provincial Xavier Trenco i la primera tinent d’ alcalde, Belén Albero, els que han comprovat sobre el terreny l’estat de l’edifici.

Segons va explicar Albero, “la intenció de l’equip de govern és anar obrint i adequant l’edifici per fases”. En aquest sentit, els tres responsables de Compromís han coincidit a afirmar que la primera fase hauria de ser “adequar una nova biblioteca ací” ja que l’actual està a la primera planta d’un edifici municipal, per tant, no és accessible. La regidora va agrair l’interés del govern del Botànic “que ha tingut la sensibilitat suficient per treballar conjuntament amb l’equip de govern de les Alqueries i trobar una solució per a aquest edifici, un més dels sobredimensionats projectes del PP”.

En la mateixa línia, el diputat provincial, Xavier Trenco, ha manifestat que la seua intenció és demanar la col·laboració de la Diputació “en aquesta nova etapa que s’ha obert”. Trenco va recordar que aquest projecte “fallit” va començar quan un alcalde i diputat provincial pel PP, Miguel Montés, va decidir utilitzar la indemnització que el municipi va rebre per la seua segregació de Vila-real “en un edifici mastodòntic, com solien fer les coses els populars”. Per al portaveu de Compromís a la Diputació, “aquest tipus de construcció no té sentit ara però el que no es pot fer és abandonar als veïns a la seuaa sort i que es ‘s’empassen’ aquest ‘renoc’ en solitari”. Per Trenco, “la col·laboració entre les institucions s’ha de plasmar en temes com aquests, sobretot, en una infraestructura que anava a ser comarcal”.

 

——————————–
La recuperación de la Casa de la Cultura de Les Alqueries comenzará por la biblioteca

Albero: “La intención del equipo de gobierno es ir adecuando el edificio por fases y esta es la más urgente”
Trenco y Linares acompañan a la primera teniente de alcalde para conocer sobre el terreno la situación del inmueble

El proyecto de la Casa de Cultura de les Alqueries comienza a despertar después de un larguísimo sueño de 16 años, todos los que han pasado desde que este edificio, con vocación de ser referencia cultural comarcal, fue abandonado a su suerte después de que la empresa que estaba ejecutando las obras quebrara. La Generalitat se ha comprometido a desbloquear este proyecto. Si hace unos días fue el presidente Ximo Puig el que visitó las obras y se comprometió a encontrar una solución junto con el Ayuntamiento, ahora han sido el Jefe del Servicio territorial de Cultura, Cristià Linares, el diputado provincial Xavier Trenco y la primera teniente de alcalde, Betlem Albero, quienes han comprobado sobre el terreno el estado del edificio.

Según explicó Albero, “la intención del equipo de gobierno es ir abriendo y adecuando el edificio por fases”. En este sentido, los tres responsables de Compromís coincidieron en afirmar que la primera fase tendría que ser “adecuar una nueva biblioteca aquí” ya que la actual está en la primera planta de un edificio municipal, por lo tanto, no es accesible. La concejal agradeció el interés del gobierno del Botánico “que ha tenido la sensibilidad suficiente para trabajar conjuntamente con el equipo de gobierno de les Alqueries y encontrar una solución para este edificio, uno más de los sobredimensionados proyectos del PP”.

En la misma línea, el diputado provincial, Xavier Trenco, ha manifestado que su intención es pedir la colaboración de la Diputación “en esta nueva etapa que se ha abierto”. Trenco recordó que este proyecto “fallido” comenzó cuando un alcalde y diputado provincial por el PP, Miguel Montés, decidió utilizar la indemnización que el municipio recibió por su segregación de Vila-real “en un edificio mastodóntico, como solían hacer las cosas los populares”. Para el portavoz de Compromís en la Diputación, “este tipo de construcción no tiene sentido ahora pero lo que no se puede hacer es abandonar a los vecinos a su suerte y que se ‘traguen’ ese sapo en solitario”. Para Trenco, “la colaboración entre las instituciones se tiene que plasmar en temas como estos, sobre todo, en una infraestructura que iba a ser comarcal”.