Trenco: “El PP ha perdut una oportunitat de demostrar que està a favor del món rural i de l’educació”
Els vots del PP impedeixen que prospere la moció de Compromís sobre el pla de manteniment de les escoles d’Infantil i Primària

“El PP ha perdut una oportunitat de demostrar que està a favor del món rural i de l’educació”. Així s’ha lamentat el portaveu de Compromís a la Diputació, Xavier Trenco, després que el PP haja votat en contra de la moció que havia presentat la coalició perquè la institució provincial es sumés al pla d’actuacions de la Conselleria per a la conservació i manteniment dels centres d’educació Infantil i Primària. “El pla consisteix a injectar recursos als consistoris per cobrir les mancances del finançament local que dificulten l’atenció de totes les actuacions de manteniment requerides pels centres. Demanàvem a la Diputació de Castelló que fes el mateix que s’ha acordat fer a la de València”.

El portaveu de Compromís en la Diputació de Castelló ha insistit a destacar que en molts ajuntaments, especialment els xicotets, no és possible realitzar aquest tipus de reparacions perquè no tenen recursos, “i aquest era el sentit de la nostra moció”. Per Trenco, “és incongruent proclamar el suport als petits municipis i votar en contra de la moció de Compromís, com ha fet el PP”.

En el ple de hui, han estat diverses les mocions que han abordat assumptes relacionats amb l’educació, entre elles, una del PP sobre l’hipotètic tancament d’aules en els municipis de l’interior. En aquest sentit, Trenco ha insistit que el conseller Vicent Marzà ha garantit que en cap cas hi haurà tancament d’escoles “mentre ell siga conseller”.

D’altra banda, en el ple s’ha produït la renúncia del portaveu adjunt del Grup Compromís a la Diputació, José Miguel Carbó. El regidor de Benicàssim Pau Josep Ferrando ocuparà el seu lloc, un canvi acordat després dels comicis de maig de 2015.

——————-

Trenco: “El PP ha perdido una oportunidad de demostrar que está a favor del mundo rural y de la educación”
Los votos del PP impiden que prospere la moción de Compromís sobre el plan de mantenimiento de las escuelas de Infantil y Primaria

“El PP ha perdido una oportunidad de demostrar que está a favor del mundo rural y de la educación”. Así se ha lamentado el portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, después de que el PP haya votado en contra de la moción que había presentado la coalición para que la institución provincial se sumara al plan de actuaciones de la Conselleria para la conservación y mantenimiento de los centros de educación Infantil y Primaria. “El plan consiste en inyectar recursos a los consistorios para cubrir las carencias de la financiación local que dificultan la atención de todas las actuaciones de mantenimiento requeridas por los centros. Pedíamos a la Diputación de Castellón que hiciera lo mismo que se ha acordado hacer en la de Valencia”.

El portavoz de Compromís en la Diputación de Castellón ha insistido en destacar que en muchos ayuntamientos, especialmente los pequeños, no es posible realizar este tipo de reparaciones porque no tienen recursos, “y ese era el sentido de nuestra moción”. Para Trenco, “es incongruente proclamar el apoyo a los pequeños municipios y votar en contra de la moción de Compromís, como ha hecho el PP”.

En el pleno de hoy, han sido varias las mociones que han abordado asuntos relacionados con la educación, entre ellas, una del PP sobre el hipotético cierre de aulas en los municipios del interior. En este sentido, Trenco ha insistido en que el conseller Vicent Marzà ha garantizado que en ningún caso habrá cierre de escuelas “mientras él sea conseller”.

Por otro lado, en el pleno de hoy se ha producido la renuncia del portavoz adjunto del Grupo Compromís en la Diputación, José Miguel Carbó. El concejal de Benicàssim Pau Josep Ferrando ocupará su puesto, un cambio acordado tras los comicios de mayo de 2015.