Trenco: “Hem recollit la denúncia que els usuaris han fet a COCEMFE sobre la situació de la plaça de l’Espai d’Art Contemporani que presenta deficients condicions d’accessibilitat”

“Fiqueu-vos a la pell d’una persona amb mobilitat reduïda o amb alguna deficiència visual i es donarà compte del difícil que és circular per aquesta plaça”. Aquesta és la denúncia que ha traslladat la Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica (COCEMFE) al portaveu de Compromís a la Diputació, Xavier Trenco, sobre les deficients condicions d’accessibilitat que reuneix la plaça on està ubicat l’Espai d’Art Contemporani, una plaça la titularitat és de la institució provincial.

Segons han explicat des COCEMFE i ha pogut comprovar el propi diputat, la plaça és plena de barreres arquitectòniques i obstacles per a persones que pateixen algun tipus de problema de mobilitat o visual. “És un perill fins i tot per a pares que porten els seus fills en els cotxets o per a la seguretat dels xiquets que juguen a la plaça”, ha destacat el diputat Xavier Trenco. “És cert que hi ha rampes però cap amb passamans que servisca d’ajuda per poder pujar o baixar de la plaça; també és necessària alguna altra rampa, per exemple en la part que dóna al carrer Sant Domènec “. Així mateix, Trenco adverteix que l’estany que envolta a l’edifici de l’Espai ‘tampoc té cap barana de protecció, segons han denunciat alguns usuaris a COCEMFE.

Per aquest motiu, Compromís ha presentat una petició a la Diputació perquè els edificis o instal·lacions que siguen de la seva propietat “estiguen adaptats per a tothom: crec que és una reivindicació justa”, ha conclós Trenco.


 

COMPROMÍS PIDE A LA DIPUTACIÓN QUE HAGA ACCESIBLES TODOS LOS EDIFICIOS Y DEPENDENCIAS QUE SON DE SU PROPIEDAD
Trenco: “Hemos recogido la denuncia que los usuarios han hecho a COCEMFE sobre la situación de la plaza del ‘Espai d’Art Contemporani’ que presenta deficientes condiciones de accesibilidad”

“Métase en la piel de una persona con movilidad reducida o con alguna deficiencia visual y se dará cuenta de lo difícil que es circular por esta plaza”. Esta es la denuncia que ha trasladado la Confederación Española de Personas con Discapacidad Física y Orgánica (COCEMFE) al portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, sobre las deficientes condiciones de accesibilidad que reúne la plaza donde está ubicado el Espai d’Art Contemporani, una plaza cuya titularidad es de la institución provincial.

Según han explicado desde COCEMFE y ha podido comprobar el propio diputado, la plaza está llena de barreras arquitectónicas y obstáculos para personas que sufren algún tipo de problema de movilidad o visual. “Es un peligro incluso para padres que llevan a sus hijos en los carritos o para la seguridad de los niños que juegan en la plaza”, ha destacado el diputado Xavier Trenco. “Es cierto que hay rampas pero ninguna con pasamanos que sirva de ayuda para poder subir o bajar de la plaza; también es necesaria alguna otra rampa, por ejemplo en la parte que da a la calle Sant Domènec”. Asimismo, Trenco advierte de que el estanque que rodea al edificio del ‘Espai’ tampoco tiene ninguna barandilla de protección, según han denunciado algunos usuarios a COCEMFE.

Por este motivo, Compromís ha presentado una petición a la Diputación para que los edificios o instalaciones que sean de su propiedad “estén adaptados para todas las personas: creo que es una reivindicación justa”, ha concluido Trenco.