COMPROMÍS LAMENTA QUE UN ERROR ADMINISTRATIU RETARDE LA POSADA EN MARXA DE LES BRIGADES FORESTALS DE PREVENIÓN D’INCENDIS DE LA DIPUTACIÓ
Trenco: “Només han començat a treballar les brigades de la Generalitat perquè les de la Diputació encara estan pendents de la licitació pública”

Compromís ha lamentat que un error administratiu haja retardat la posada en marxa dels treballs de prevenció d’incendis que anaven a realitzar brigades forestals de la Diputació, després del conveni que van signar al desembre passat la Generalitat i la institució provincial. El portaveu de Compromís en la Diputació, Xavier Trenco, ha recordat que “les dues institucions van signar un acord mitjançant el qual es comprometien a aportar prop d’un milió d’euros cadascuna per posar en marxa aquestes brigades”.

Però, lamentablement, segons Trenco, “només han començat a treballar les brigades de la Generalitat perquè les de la Diputació encara estan pendents de la licitació pública”. Segons ha explicat Trenco, “un error administratiu ha obligat a anul·lar la convocatòria i tornar a treure-la de nou, cosa que endarrerirà encara més la posada en marxa de les brigades de prevenció que ja estem esperant des de fa massa temps”. Segons el diputat provincial de Compromís, encara que és cert que a l’estiu disminueixen els treballs de neteja i condicionament de la zona urbana davant el risc que suposa la utilització de maquinària, “hi ha un altre tipus de treballs que es podrien fer de manera més efectiva si hi hagués més personal”.

Per Trenco, “els boscos de les nostres comarques porten molts anys en un estat precari, quan no d’abandonament, sense que es facen treballs de manteniment i neteja. Això suposa un risc enorme d’incendi i, si això passa, perdem massa forestal, que és una de les majors riqueses que té l’interior de Castelló “. Per tant, “no es poden cometre aquests errors administratius perquè ens hi juguem molt. Tots hem d’actuar amb eficàcia per organitzar les tasques de prevenció d’incendis, i les administracions, amb més motiu. Així que només ens queda lamentar el succeït i esperar que en el menor temps possible es puguen posar en marxa les brigades de la Diputació “.

————————–

COMPROMÍS LAMENTA QUE UN ERROR ADMINISTRATIVO RETRASE LA PUESTA EN MARCHA DE LAS BRIGADAS FORESTALES DE PREVENIÓN DE INCENDIOS DE LA DIPUTACIÓN
Trenco: “Solo han comenzado a trabajar las brigadas de la Generalitat porque las de la Diputación aún están pendientes de la licitación pública”

Compromís ha lamentado que un error administrativo haya retrasado la puesta en marcha de los trabajos de prevención de incendios que iban a realizar brigadas forestales de la Diputación, después del convenio que firmaron en diciembre pasado la Generalitat y la institución provincial. El portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, ha recordado que “ambas instituciones firmaron un acuerdo mediante el cual se comprometían a aportar cerca de un millón de euros cada una para poner en marcha estas brigadas”. Pero, lamentablemente, según Trenco, “solo han comenzado a trabajar las brigadas de la Generalitat porque las de la Diputación aún están pendientes de la licitación pública”.

Según ha explicado Trenco, “un error administrativo ha obligado a anular la convocatoria y volver a sacarla de nuevo, lo que retrasará aún más la puesta en marcha de las brigadas de prevención que ya estamos esperando desde hace demasiado tiempo”. Según el diputado provincial de Compromís, aunque es cierto que en verano disminuyen los trabajos de limpieza y acondicionamiento del interfaz urbano ante el riesgo que supone la utilización de maquinaria, “hay otro tipo de trabajos que se podrían hacer de manera más efectiva si hubiera más personal”.

Para Trenco, “los bosques de nuestras comarcas llevan muchos años en un estado precario, cuando no de abandono, sin que se hagan trabajos de mantenimiento y limpieza. Esto supone un riesgo enorme de incendio y, si esto ocurre, perdemos masa forestal, que es una de los mayores riquezas que tiene el interior de Castellón”. Por tanto, “no se pueden cometer esos errores administrativos porque nos jugamos mucho. Todos tenemos que actuar con eficacia para organizar las tareas de prevención de incendios, y las administraciones, con más motivo. Así que solo nos queda lamentar lo sucedido y esperar a que en el menor tiempo posible se puedan poner en marcha las brigadas de la Diputación”.