Trenco: “Aquesta subvenció s’hauria de fer amb la col·laboració d’altres administracions, si escau, i així posar fi d’una vegada per totes a aquest greu problema de connexions, que contribueix a augmentar la despoblació”

El Grup Compromís de la Diputació de Castelló demana que en el pròxim pressupost de la institució provincial s’estudie la possibilitat de subvencionar la banda ampla als municipis de Castelló amb l’objectiu d’acabar amb l’escletxa digital que separa les zones de la costa de les de l’interior. “Aquesta subvenció s’hauria de fer amb la col·laboració d’altres administracions, si escau, i així posar fi d’una vegada per totes a aquest greu problema de connexions, que contribueix a augmentar la despoblació”, ha manifestat Xavier Trenco.

El portaveu de Compromís a la Diputació ha insistit en què les comarques de l’interior de Castelló pateixen un greu problema de despoblació, que va en augment. “Una de les demandes dels sectors privat i públic en la jornada de despoblació que va organitzar la Diputació va ser impulsar la banda ampla per reduir l’escletxa digital entre la costa i el món rural de l’interior de Castelló”, ha recordat Trenco. “Per això presentem aquesta moció, una proposta en la qual posem com a exemple altres comunitats autònomes o diputacions, com per exemple la d’Osca, on ja preparen els seus plans per estendre la banda ampla de 30Mbps (megabits per segon) a tots els municipis. Es farà mitjançant convenis de col·laboració amb la institució autonòmica a través dels fons europeus”, ha explicat el diputat de Compromís.

Trenco ha subratllat que l’objectiu d’aquest projecte és cobrir les zones blanques, que són els espais on, segons el Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital, “la velocitat d’internet no arriba a eixos 30 Mbps, que és el mínim que demana la Comunitat Europea per invertir en projectes”. El portaveu de Compromís a la Diputació ha destacat que la banda ampla que demanen en aquesta moció “permetrà també incorporar els edificis públics -no sols els privats- als projectes d’smart city, que són un dels objectius europeus en aquest període. Oferirà al medi rural igualtat d’oportunitats respecte a les grans ciutats, així com facilitarà les activitats soci-econòmiques de la zona i afavorirà l’ús de l’administració electrònica”.

——————-

COMPROMÍS PIDE QUE LA DIPUTACIÓN SUBVENCIONE LA BANDA ANCHA EN LOS MUNICIPIOS DE CASTELLÓN PARA REDUCIR LA BRECHA DIGITAL ENTRE LA COSTA Y EL INTERIOR

Trenco: “Esta subvención se debería hacer en colaboración con otras administraciones, si procede, y así poner fin de una vez por todas a este grave problema de conexiones, que contribuye a aumentar la despoblación”

El Grupo Compromís de la Diputación de Castellón pide que en el próximo presupuesto de la institución provincial se estudie la posibilidad de subvencionar la banda ancha en los municipios de Castellón con el objetivo de acabar con la brecha digital que separa las zonas de la costa de las del interior. “Esta subvención se debería hacer con la colaboración de otras administraciones, si procede, y así poner fin de una vez por todas a este grave problema de conexiones, que contribuye a aumentar la despoblación”, manifestó Xavier Trenco.

El portavoz de Compromís en la Diputación ha insistido en que las comarcas del interior de Castellón sufren un grave problema de despoblación, que va en aumento. “Una de las demandas de los sectores privado y público en la jornada de despoblación que organizó la Diputación fue impulsar la banda ancha para reducir la brecha digital entre la costa y el mundo rural del interior de Castellón”, ha recordado Trenco. “Por eso presentamos esta moción, una propuesta en la que ponemos como ejemplo otras comunidades autónomas o diputaciones, como por ejemplo la de Huesca, donde ya preparan sus planes para extender la banda ancha de 30Mbps (megabits por segundo) a todos los municipios. Se hará mediante convenios de colaboración con la institución autonómica a través de los fondos europeos”, ha explicado el diputado de Compromís.

Trenco ha subrayado que el objetivo de este proyecto es cubrir las zonas blancas, que son los espacios donde, según el Ministerio de Energía, Turismo y Agenda Digital, “la velocidad de internet no llega a esos 30 Mbps, que es lo mínimo que pide la Comunidad Europea para invertir en proyectos”. El portavoz de Compromís en la Diputación ha destacado que la banda ancha que piden en esta moción “permitirá también incorporar los edificios públicos -no sólo los privados- a los proyectos de smart city, que son uno de los objetivos europeos en este periodo. Ofrecerá al medio rural igualdad de oportunidades respecto a las grandes ciudades, así como facilitará las actividades socio-económicas de la zona y favorecerá el uso de la administración electrónica”.