La coalició fa una defensa dels mestres i professors arran d’una moció de Ciudadanos on se’ls acusa d’un suposat adoctrinament dels alumnes

La Conselleria que dirigeix Vicent Marzà s’ha vist obligada a fer front en dos anys a 20 anys d’empastres del Partit Popular, denuncien els diputats de Compromís

El Grup Compromís ha demanat a la Diputació que reforce un nou pla d’acció perquè s’increment l’arribada de turistes estrangers, especialment, a través de l’aeroport de Vilanova. Segons el portaveu del Grup, Xavier Trenco, les empreses que es dediquen al sector apunten que les dades oficials ratifiquen el desconeixement que hi ha de la província com a destinació turística fora de les nostres fronteres.

«No es tracta de buscar qui és el culpable d’aquesta situació, sinó d’obrir un diàleg amb totes les parts implicades perquè la província siga una veritable destinació turística i contribuir amb això a acabar amb la estacionalització», ha manifestat Trenco. El diputat també ha insistit en recordar que Compromís ha sigut l’únic partit amb representació a la Diputació que ha proposat diverses iniciatives per tal que el Patronat de Turisme incorpore una sèrie de mesures per a potenciar l’arribada de turistes estrangers «i que no es queden només a les platges sinó que visiten l’ampla riquesa natural i patrimonial que tenim en els pobles de l’interior».

D’un altra banda, el portaveu adjunt de Compromís, Pau Ferrando, ha sigut l’encarregat de rebatre la moció de Ciudadanos, a la qual ha donat suport el PP, al voltant d’un suposat adoctrinament dels mestres i professors cap als alumnes de les escoles públiques valencianes.

Segons Ferrando, «amb l’excusa d’un mapa lingüístic que fa molts anys que està penjat a un institut de Benicàssim es vol atacar a tot un col·lectiu: el dels professionals que atenen els nostres fills». Ferrando ha lamentat la persecució que, al seu parer, estan patint els professionals de l’educació pública per part dels partits de dreta. Tots dos portaveus han destacat la tasca que s’està fent des de la Conselleria que dirigeix Vicent Marzà, que s’ha vist obligada a fer front en dos anys a 20 anys d’empastres del Partit Popular, malifetes que s’han traduït en els sobrecostos de l’empresa Ciegsa, entre d’altres.

Compromís també ha donat suport a la moció de Castelló en moviment en la qual es demanava una auditoria dels contractes de la Diputació amb les empreses de la trama Gürtel.

————————————————

COMPROMÍS PIDE EN EL PLENO DE LA DIPUTACIÓN UN NUEVO PLAN PARA ATRAER TURISTAS EXTRANJEROS

La coalición hace una defensa de los maestros y profesores a raíz de una moción de Ciudadanos donde se les acusa de un supuesto adoctrinamiento a los alumnos

La Conselleria que dirige Vicent Marzà se ha visto obligada a hacer frente en dos años a 20 años de chapuzas del PP, denuncian los diputados de Compromís

El Grupo Compromís ha pedido a la Diputación que refuerce un nuevo plan de acción para que se incremento la llegada de turistas extranjeros, especialmente, a través del aeropuerto de Vilanova. Según el portavoz del Grupo, Xavier Trenco, las empresas que se dedican al sector apuntan que los datos oficiales ratifican el desconocimiento que hay de la provincia como destino turístico fuera de nuestras fronteras. «No se trata de buscar quién es el culpable de esta situación, sino de abrir un diálogo con todas las partes implicadas para que la provincia sea un verdadero destino turístico y contribuir con ello a acabar con la estacionalización», manifestó Trenco. El diputado también ha insistido en recordar que Compromís ha sido el único partido con representación en la Diputación que ha propuesto varias iniciativas para que el Patronato de Turismo incorpore una serie de medidas para potenciar la llegada de turistas extranjeros «y que no se queden sólo en las playas sino que visiten la amplia riqueza natural y patrimonial que tenemos en los pueblos del interior».

Por otra parte, el portavoz adjunto de Compromís, Pau Ferrando, ha sido el encargado de rebatir la moción de Ciudadanos, que ha apoyado el PP, en torno a un supuesto adoctrinamiento de los maestros y profesores hacia los alumnos de las escuelas públicas valencianas. Según Ferrando, «con la excusa de un mapa lingüístico, que hace muchos años que está colgado en un instituto de Benicàssim, se quiere atacar a todo un colectivo: el de los profesionales que atienden a nuestros hijos». Ferrando lamentó la persecución que, a su juicio, están sufriendo los profesionales de la educación pública por parte de los partidos de derecha. Ambos portavoces han destacado la labor que se está haciendo desde la Conselleria que dirige Vicent Marzà, que se ha visto obligada a hacer frente en dos años a 20 años de chapuzas del PP, fechorías que se han traducido en los sobrecostes de la empresa Ciegsa, entre otros.

Compromís también ha apoyado la moción de Castelló en Movimiento en la que se pedía una auditoría de los contratos de la Diputación con las empresas de la trama Gürtel.