El Grup Compromís ha demanat que la Diputació cree una Oficina de Igualtat (Dones i LGTBI) per impulsar i coordinar els accions per la igualtat i les polítiques LGTBI a Castelló. Així ho ha manifestat el portaveu, Xavier Trenco, que ha recalcat que «les institucions públiques estan obligades a promoure i garantir que les persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals disposen i gaudeixen dels mateixos drets i oportunitats que el conjunt de tota la ciutadania, i per això demanem aquesta oficina». Trenco ha insistit que tots els col·lectius «tenen dret a viure emparats pels principis d’igualtat i no discriminació, siga la que siga l’orientació sexual de les persones que hi formen part».

Trenco també ha subratllat que les polítiques publiques LGTBI no van dirigides exclusivament a unes persones en concret sinó a tota la societat. «El problema no és l’orientació sexual, la identitat de gènere, l’expressió de gènere o les característiques sexuals, sinó la LGTBIfòbia. En tot cas, la pressió i l’estigma LGTBIfòbic que es segueix produint fa necessària la creació de mesures per reduir i caminar cap a un marc més segur i saludable», ha dit el portaveu de Compromís a la Diputació.

Especialment preocupant, en opinió de Trenco, és la diferència que hi ha entre el món rural i el món urbà també en aquests col·lectius. «La invisibilitat del col·lectiu LGTBI i el fet que ‘eixir de l’armari’ implica de forma directa tot l’entorn familiar, cosa que porta a moltes persones a viure ocultes, a marxar o a portar una doble vida, sobretot al món rural», ha valorat Trenco.

A més, la Diputació de Castelló compta actualment amb un departament de Serveis socials que realitza diverses accions de caràcter provincial a nivell de violència de gènere, assetjament escolar, majors, igualtats, etcètera, «però no realitza cap actuació respecte a les polítiques LGTBI. Per això, pensem que la Diputació hauria de comptar amb una oficina que coordinara accions, preparara programes, elaborara campanyes d’informació, etcètera, dirigida als col·lectius socials que presenten una clara situació de desigualtat clara, especialment, a les dones i el col·lectiu LGTBI». Aquest servei, segons Trenco, lideraria les accions de les comarques i coordinaria els diferents col·lectius i associacions amb altres institucions.

——————-

Compromís pide la creación de una Oficina de Igualdad (Mujeres y LGTBI) en la Diputación
Trenco: «El problema no es la orientación sexual, la identidad de género, la expresión de género o las características sexuales, sino la LGTBIfobia»

El Grupo Compromís ha pedido que la Diputación cree una Oficina de Igualdad (Mujeres y LGTBI) para impulsar y coordinar los acciones para la igualdad y las políticas LGTBI en Castellón. Así lo ha manifestado el portavoz, Xavier Trenco, que recalcó que «las instituciones públicas están obligadas a promover y garantizar que las personas lesbianas, gays, transexuales, bisexuales e intersexuales dispongan y disfruten de los mismos derechos y oportunidades que el conjunto de toda la ciudadanía, y por eso pedimos esta oficina».

Trenco ha insistido en que todos los colectivos «tienen derecho a vivir amparados por los principios de igualdad y no discriminación, sea cual sea la orientación sexual de las personas que forman parte de los mismos». También ha subrayado que las políticas publicas LGTBI no van dirigidas exclusivamente a unas personas en concreto sino a toda la sociedad. «El problema no es la orientación sexual, la identidad de género, la expresión de género o las características sexuales, sino la LGTBIfobia. En todo caso, la presión y el estigma LGTBIfóbico que se sigue produciendo hace necesaria la creación de medidas para reducir y caminar hacia un marco más seguro y saludable», ha dicho el portavoz de Compromís en la Diputación.

Especialmente preocupante, en opinión de Trenco, es la diferencia que existe entre el mundo rural y el mundo urbano también en el caso de estos colectivos. «La invisibilidad del colectivo LGTBI y el hecho de que ‘salir del armario’ implica de forma directa a todo el entorno familiar, lo que lleva a muchas personas a vivir ocultas, a marcharse fuera o a llevar una doble vida, sobre todo en el mundo rural», valoró Trenco.

Además, la Diputación de Castellón cuenta actualmente con un departamento de Servicios sociales que realiza diversas acciones de carácter provincial en los ámbitos de la violencia de género, el acoso escolar, los mayores, etcétera, «pero no realiza ninguna actuación respecto a las políticas LGTBI. Por ello, pensamos que la Diputación debería contar con una oficina que coordinara acciones, preparara programas, elaborara campañas de información, etcétera, dirigida a los colectivos sociales que presentan una clara situación de desigualdad clara, especialmente, a las mujeres y el colectivo LGTBI». Este servicio, según Trenco, lideraría las acciones de las comarcas y coordinaría los diferentes colectivos y asociaciones con otras instituciones.