Trenco: «L’eliminació de les subvencions en 2017 ha suposat la desfeta del departament encarregat i la paràlisi en la coordinació amb pobles afectats per la plaga»

«La situació a causa de la plaga de mosquits és insostenible i cal que des de la Diputació es recuperen les ajudes i la coordinació dels treballs per combatre-la, uns treballs que haurien d’haver començat el mes de gener». Així s’ha expressat el portaveu del Grup Compromís a la Diputació, Xavier Trenco, que ha demanat a la institució provincial que es tornen a convocar les ajudes per a lluitar contra aquesta plaga, «uns treballs que porten aparellada la coordinació de les accions de tots els pobles de la província, atès que els mosquits estan afectant a tots els pobles per igual.».

Trenco ha recordat que la Diputació de Castelló, fins a l’any 2016, incloïa en el seu pressupost una línia de subvencions per lluitar contra les plagues de mosquits que portava aparellada una sèrie de reunions amb els municipis afectats i els tècnics mediambientals dels ajuntaments. «L’any 2017 es van eliminar les subvencions, que van passar a integrar-se en el Pla 135 però la majoria de municipis no van sol·licitar aquestes ajudes i es van fer càrrec ells mateix amb els seus propis pressuposts, i el gran treball que es va fer de coordinació per part del corresponent departament de la Diputació es va perdre».

Aquesta situació, segons ha dit el diputat de Compromís, es va posar de manifest per part de la coalició ja a l’estiu del 2017 quan es va comprovar que l’eliminació de les subvencions començava a minvar la coordinació que s’havia aconseguit entre tots els municipis. «El diputat de Medi ambient, Mario García, va reconèixer la situació i va dir que estudiaria una solució per l’any següent. Però, el resultat ha sigut la desfeta amb el departament i la paràlisi en la coordinació dels pobles afectats per la plaga de mosquits», ha lamentat Trenco. Segons ha dit, «la situació és molt greu, més encara si pensem com pot afectar al turisme, a més dels veïns. No pot ser que la lluita contra aquesta plaga la porte una única persona, sinó que s’ha de convocar tots els afectats i totes les institucions, i no s’ha de tirar les culpes a ningú sinó actuar ja i, per tant, recuperar les ajudes i la coordinació», ha resumit Trenco.

———————————-

COMPROMÍS PIDE A LA DIPUTACIÓN QUE REEDITE LAS AYUDAS PARA COMBATIR LOS MOSQUITOS

Trenco: «La eliminación de las subvenciones en 2017 ha supuesto el desmantelamiento del departamento encargado y la parálisis en la coordinación con los municipios afectados por la plaga»

«La situación a causa de la plaga de mosquitos es insostenible y desde la Diputación hay que recuperar las ayudas y la coordinación de los trabajos para combatirla, unos trabajos que deberían haber comenzado el mes de enero». Así se ha expresado el portavoz del Grupo Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, que ha pedido a la institución provincial que se vuelvan a convocar las ayudas para luchar contra esta plaga, «unos trabajos que llevan aparejada la coordinación de las acciones de todos los pueblos de la provincia, dado que los mosquitos están afectando a todos los pueblos por igual».

Trenco ha recordado que la Diputación de Castellón, hasta el año 2016, incluía en su presupuesto una línea de subvenciones para luchar contra las plagas de mosquitos que llevaba aparejada una serie de reuniones con los municipios afectados y los técnicos medioambientales de los ayuntamientos. «El año 2017 se eliminaron las subvenciones, que pasaron a integrarse en el Plan 135 pero la mayoría de municipios no solicitaron estas ayudas y se hicieron cargo de los trabajos de eliminación de plagas ellos mismo con sus propios presupuestos, y el gran trabajo que se hizo de coordinación por parte del correspondiente departamento de la Diputación se perdió».

Esta situación, según ha dicho el diputado de Compromís, se puso de manifiesto por parte de la coalición ya en el verano de 2017 cuando se vio que la eliminación de las subvenciones empezaba a mermar la coordinación que se había logrado entre todos los municipios. «El diputado de Medio Ambiente, Mario García, reconoció la situación y dijo que estudiaría una solución para el año siguiente. Pero, el resultado ha sido el desmantelamiento del departamento y la parálisis en la coordinación de los pueblos afectados por la plaga de mosquitos», lamentó Trenco. Según ha dicho, «la situación es muy grave, más aun si pensamos cómo puede afectar al turismo, además de a los vecinos. No puede ser que la lucha contra esta plaga la lleve una única persona, sino que se debe convocar a todos los afectados y todas las instituciones, y no se ha de echar las culpas a nadie sino actuar ya y, por tanto, recuperar las ayudas y la coordinación», ha resumido Trenco.