Trenco: «Sis mesos després de l’aprovació del pressupost de la Diputació continuen sense convocar-se ajudes per valor de més d’un milió d’euros»

El Grup Compromís denuncia que l’equip de govern de la Diputació continua sense convocar línies de subvencions i ajudes «que enguany, i només en l’apartat de Serveis Socials, superen el milió d’euros», segons ha destacat el portaveu de la coalició, Xavier Trenco.

Segons el diputat, «Compromís, en el debat sobre l’estat de la província, ja va posar de manifest que no s’havien tret les convocatòries i subvencions previstes en el Pressupost 2018 d’una sèrie d’actuacions entre les quals destaquen les del departament de Serveis Socials i les relacionades amb el programa ‘Repoblem’ de la Diputació. Sis mesos després de l’aprovació del pressupost, continuen sense eixir».

Entre les ajudes que han quedat paralitzades, Trenco ha destacat el programa de habilitació d’unitats de respir per a la conciliació de la vida laboral i familiar en pobles de menys de 1.500 habitants, amb un pressupost de 250.000 euros, i la subvenció als ajuntaments per a la mobilitat rural, dotada amb 650.000 euros.

El portaveu de Compromís ha demanat a l’equip de govern que busque una solució a aquest problema «que ja es va produir l’any passat i no podem entendre per què». També s’han quedat sense eixir el conveni Creu Roja, «que és una proposta estratègica d’intervenció integrada en la campanya ‘Repoblem’, i compta amb un pressupost de 115.000 euros», així com la convocatòria de la subvenció per a despeses de transport i residència de joves universitaris dels municipis interior (50.000 euros), i la de la consolidació de la població juvenil en el món rural (60.000 euros).

«Volem saber per què no s’han convocat aquestes ajudes i quan té previst l’equip de govern del Partit Popular convocar-les», ha conclòs Trenco.

———————————

Trenco: «Seis meses después de la aprobación del presupuesto de la Diputación continúan sin convocarse ayudas por valor de más de un millón de euros»

El Grupo Compromís denuncia que el equipo de gobierno de la Diputación sigue sin convocar líneas de subvenciones y ayudas «que este año, y sólo en el apartado de Servicios Sociales, superan el millón de euros», según ha destacado el portavoz de la coalición, Xavier Trenco.

Según el diputado, «Compromís, en el debate sobre el estado de la provincia, ya puso de manifiesto que no se habían sacado las convocatorias y subvenciones previstas en el Presupuesto 2018 de una serie de actuaciones entre las que destacan las del departamento de Servicios Sociales y las relacionadas con el programa ‘Repoblem’ de la Diputación. Seis meses después de la aprobación del presupuesto, siguen sin salir».

Entre las ayudas que han quedado paralizadas, Trenco ha destacado el programa de habilitación de unidades de respiro para la conciliación de la vida laboral y familiar en pueblos de menos de 1.500 habitantes, con un presupuesto de 250.000 euros; y la subvención a los ayuntamientos para la movilidad rural, dotada con 650.000 euros.

El portavoz de Compromís ha pedido al equipo de gobierno que busque una solución a este problema «que ya se produjo el año pasado y no podemos entender por qué». También se han quedado sin salir el convenio Cruz Roja, «que es una propuesta estratégica de intervención integrada en la campaña ‘Repoblem’, y cuenta con un presupuesto de 115.000 euros», así como la convocatoria de la subvención para gastos de transporte y residencia de jóvenes universitarios de los municipios interior (50.000 euros), y la de la consolidación de la población juvenil en el mundo rural (60.000 euros).

«Queremos saber por qué no se han convocado estas ayudas y cuando tiene previsto el equipo de gobierno del Partido Popular convocarlas», concluyó Trenco.