Compromís va presentar el 15 de març un vot particular per tal que en les ajudes al transport per desenvolupar activitats de caràcter sociocultural per associacions de jubilats i pensionistes, entitats socials i mestresses de casa, s’incorporara a la puntuació les visites a empreses relacionades en la ruta del sabor (productors, museus, fires, etc.). «Aquestes ajudes al transport o altres de la Diputació haurien de prioritzar en la seua puntuació les visites al patrimoni ja siga històric, mediambiental, gastronòmic, tradicions, festes o recursos similars», ha explicat el portaveu de Compromís a la institució provincial, Xavier Trenco.

El diputat de Compromís ha recordat que «la corporació provincial ha invertit al llarg d’aquests anys molts recursos per posar en valor el patrimoni històric dels pobles de Castelló sobretot a partir de programes com la Llum de les Imatges, les línies d’ajudes al patrimoni eclesiàstic, diversos convenis singulars o les accions del servei de restauració i d’arqueologia.». Per a Trenco, «exposicions com la Llum de la Memòria van acompanyades d’un programa de visites guiades els mesos posteriors però una vegada acabat aquest període la Diputació deixa de promocionar la recuperació del patrimoni».

Trenco ha senyalat que, la Conselleria també realitza actuacions de forma directa o a través de línies de subvencions per posar en valor jaciments arqueològics, castells, palaus, etc. Un exemple d’aquest esforç és la difusió de les pintures rupestres a Castelló. «La major part del patrimoni es troba als pobles de l’interior convertint-se a més d’un recurs cultural en un recurs turístic de primera magnitud que cal potenciar.»

És per això que el grup de Compromís ha presentat per al ple de setembre una moció per tal que, totes les ajudes al transport o altres de la Diputació que estiguen relacionades en la promoció de la cultura del pròxim any 2019 prioritzen en la seua puntuació les visites al patrimoni ja siga històric, mediambiental, gastronòmic, tradicions, festes o recursos similars que tant la Diputació com la Conselleria han posat en valor. «Aquesta fórmula ha d’ajudar a la posada en valor d’aquests recursos i la desestacionalització del turisme estival», ha indicat el portaveu de Compromís.

============================================================================================

COMPROMÍS PIDE POTENCIAR LOS RECURSOS TURÍSTICOS PATRIMONIALES EN LAS AYUDAS RELACIONADES CON LA PROMOCIÓN DE LA CULTURA

Trenco: «Las ayudas al transporte o demás de la Diputación tendrían que priorizar en su puntuación las visitas al patrimonio. A además de un recurso cultural, es un recurso turístico que hay que potenciar.»

Compromís presentó el 15 de marzo un voto particular para que en las ayudas al transporte para desarrollar actividades de carácter sociocultural por asociaciones de jubilados y pensionistas, entidades sociales y amas de casa, se incorporara a la puntuación las visitas a empresas relacionadas en la ruta del sabor (productores, museos, ferias, etc.). «Estas ayudas al transporte u otros de la Diputación tendrían que priorizar en su puntuación las visitas al patrimonio ya sea histórico, medioambiental, gastronómico, tradiciones, fiestas o recursos similares», ha explicado el portavoz de Compromís a la institución provincial, Xavier Trenco.

El diputado de Compromís ha recordado que «la Diputación ha invertido a lo largo de estos años muchos recursos para poner en valor el patrimonio histórico de los pueblos de Castelló sobre todo a partir de programas como la Luz de las Imágenes, las líneas de ayudas al patrimonio eclesiástico, varios convenios singulares o las acciones del servicio de restauración y de arqueología.». Para Trenco, «exposiciones como la Llum de la Memòria van acompañadas de un programa de visitas guiadas los meses posteriores pero una vez acabado este periodo la Diputación deja de promocionar la recuperación del patrimonio»

Trenco ha señalado que, la Consellería también realiza actuaciones de forma directa o a través de líneas de subvenciones para poner en valor yacimientos arqueológicos, castillos, palacios, etc. Un ejemplo de este esfuerzo es la difusión de las pinturas rupestres en Castelló. «La mayor parte del patrimonio se encuentra en los pueblos del interior convirtiéndose además de un recurso cultural en un recurso turístico de primera magnitud que hay que potenciar.»

Es por eso que el grupo de Compromís ha presentado para el pleno de septiembre una moción para que, todas las ayudas al transporte u otras ayudas de la Diputación que estén relacionadas con la promoción de la cultura del próximo año 2019 prioricen en su puntuación las visitas al patrimonio ya sea histórico, medioambiental, gastronómico, tradiciones, fiestas o recursos similares que tanto la Diputación como la Consellería han puesto en valor. «Esta fórmula tiene que ayudar a la puesta en valor de estos recursos y la desestacionalización del turismo estival», ha indicado el portavoz de Compromís.