Trenco: «El model proposat pel govern del Partit Popular no funcionarà ja que els pobles no tenen funcionariat ni recursos per tramitar tota la paperassa de la subvenció al transport».

Compromís presentarà una proposta de modificació de les ajudes de transport discrecional en taxi anunciades fa unes setmanes pel govern de la Diputació. Així ho ha manifestat el portaveu de Compromís a la Diputació, Xavier Trenco, qui ha recordat que els pobles menuts de l’interior demanen des de fa anys un servei de transport per frenar la despoblació. «Un servei per fer ús no sols dels serveis mèdics sinó també de serveis bàsics públics i privats que no disposen a a les poblacions d’interior com tràmits administratius o oficines bancaries, i que obliguen als veïns a desplaçar-se», ha explicat el portaveu de Compromís a la institució provincial.

Cal recordar que esta petició ja va ser presentada per Compromís al principi de la legislatura i va ser rebutjada amb l’argument de que ja es donaven subvencions a associacions per transports especials cosa que no tenia cap relació amb la proposta de Compromís.

El diputat de Compromís ha recordat que la Diputació en el Pressupost de Novembre va incorporar una partida de 650.000€ per a transport rural però no es va donar a conèixer el model de funcionament del sistema que pensaven posar en marxa. «Ara, després de 8 mesos plantegen ficar a corre-cuita el que han batejat per als mitjans informatius com “transport a demanda amb finalitat medica” per a pobles de menys de 5000 habitants i que ha de cobrir l’assistència concertada a visites mèdiques, a mes d’optometria, revisions auditives i odontologia».

Segons explica Trenco, «l’usuari haurà de fer una sol·licitud de subvenció econòmica de transport discrecional en taxi al seu ajuntament justificant la necessitat mitjançant document justificatiu de la cita prèvia i justificació de que no té vehicle per a desplaçar-se o no té carnet de conduir. El beneficiari pagarà al taxista i després haurà de tramitar la subvenció al seu ajuntament».

Per a Trenco, «el procediment de la gestió de la subvenció es del segle XIX abans de que s’inventara el telefon. En la pràctica, el servei no funcionarà degut a la seua complexitat».

És per això que el grup de Compromís demanarà organitzar el servei de transport en zones on realment hi haja necessitat del servei, que no són tots els pobles de menys de 5000 habitants. «Cal establir un horari bàsic d’acord a les necessitats dels usuaris de tal forma que pogueren reservar a través d’una plataforma única que arreplegaria les reserves a traves de mitjans informàtics o telèfon, per cobrir altres necessitats i no sols anar al metge. Els pobles no tenen funcionariat ni recursos per tramitar tota la paperassa de la subvenció», ha indicat el portaveu de Compromís.

————————————

COMPROMÍS PIDE AMPLIAR EL TRANSPORTE A DEMANDA CON FINALIDAD MEDICA PARA CUBRIR OTRAS NECESIDADES DE LOS PUEBLOS

Trenco: «El modelo propuesto por el gobierno del Partido Popular no funcionará puesto que los pueblos no tienen funcionariado ni recursos para tramitar todo el papeleo de la subvención al transporte.»

CompromÍs presentará una propuesta de modificación de las ayudas de transporte discrecional en taxi anunciadas hace unas semanas por el gobierno de la Diputación. Así lo ha manifestado el portavoz de Compromís a la Diputación, Xavier Trenco, quien ha recordado que los pueblos pequeños del interior piden desde hace años un servicio de transporte para frenar la despoblación. «Un servicio para hacer uso no sólo de los servicios médicos sino también de servicios básicos públicos y privados que no disponen a a las poblaciones de interior como trámites administrativos u oficinas bancarias, y que obligan a los vecinos a desplazarse», ha explicado el portavoz de Compromís en la institución provincial.

Hay que recordar que esta petición ya fue presentada por Compromís a principios de la legislatura y fue rechazada con el argumento de que ya se daban subvenciones a asociaciones por transportes especiales cosa que no tenía nada a ver con la propuesta de Compromís.

El diputado de Compromís ha recordado que la Diputación en el Presupuesto de Noviembre incorporó una partida de 650.000€ para transporte rural pero no se dio a conocer el modelo de funcionamiento del sistema que pensaban poner en marcha. «Ahora, después de 8 meses plantean poner deprisa y corriendo lo que han bautizado para los medios informativos como “transporte a demanda con finalidad médica” para pueblos de menos de 5000 habitantes y que tiene que cubrir la asistencia concertada a visitas médicas, a mes de optometría, revisiones auditivas y odontología».

Según explica Trenco, «el usuario tendrá que hacer una solicitud de subvención económica de transporte discrecional en taxi a su ayuntamiento justificando la necesidad mediante documento justificativo de la cita previa y justificación de que no tiene vehículo para desplazarse o no tiene carné de conducir. El beneficiario pagará al taxista y después tendrá que tramitar la subvención en su ayuntamiento». Para Trenco, «el procedimiento de la gestión de la subvención es del siglo XIX antes de que se inventara el teléfono. En la práctica, el servicio no funcionará debido a su complejidad».

Es por eso que el grupo de Compromís pedirá organizar el servicio de transporte en zonas donde realmente haya necesitad del servicio, que no son todos los pueblos de menos de 5000 habitantes. «Hay que establecer un horario básico según las necesidades de los usuarios de tal forma que pudieran reservar a través de una plataforma única que recogería las reservas mediante medios informáticos o teléfono, para cubrir otras necesidades y no sólo ir al médico. Los pueblos no tienen funcionariado ni recursos para tramitar todo el papeleo de la subvención.», ha indicado el portavoz de Compromís.