Xavier Trenco: «Amb este increment pressupostari, el Govern del Botànic posa la política al servei de les persones, i es recuperen els seus drets front a les retallades»

Compromís ha mostrat la seua satisfacció per l’increment d’un 27,7% en despesa social per part de la Generalitat Valenciana per als pressupostos de 2019, que a les comarques de Castelló es traduirà en 1.528,2 milions d’euros. Estes despeses inclouen la construcció de centres nous de majors o reformes dels existents, així com la posada en marxa d’equips d’intervenció en infància i adolescència, agents d’igualtat en municipis i mancomunitats o noves places en centres de diversitat funcional.«L’inici de les obres de la residència de majors de Sant Mateu, així com l’obertura d’un centre de majors en Adzeneta és una molt bona notícia. Pensem que des de la Diputació de Castelló hauria d’haver-se fet també una aposta clara en este sentit i haver anat de la mà de la conselleria», ha explicat el portaveu de Compromís en la institució provincial, Xavier Trenco.

Estes dades han estat presentades hui per la Secretària Autonòmica d’Hisenda, Clara Ferrando, en la roda de premsa que s’ha celebrat en la Casa dels Caragols. Ferrando ha destacat que «La Generalitat inverteix cada dia 37,8 milions d’euros en despesa social per garantir els serveis bàsics fonamentals a els valencians i valencianes». Per a Ferrando, «els Pressupostos de 2019 suposen un procés de consolidació de drets al que difícilment cap força política pot oposar-se».

Per la seua banda, el portaveu de Compromís a l’Ajuntament de Castelló, Ignasi Garcia. ha recordat la importància d’estos pressupostos per a la rehabilitació dels antics jutjats de la plaça Borrull. Este edifici serà utilitzat de forma conjunta pels serveis socials de l’Ajuntament de Castelló, així com la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, amb l’objectiu que estos serveis estiguen mes propers a les persones» «Els pressupostos són decisius per l’edifici de Borrull, un espai que cal recuperar per la ciutadania ». Segons Garcia, «Amb els nous pressupostos de la Generalitat podrem desenvolupar polítiques socials imprescindibles per a la nostra gent, com en educació, serveis socials i sanitat. I això no ens impedirà que des de Compromís seguim reivindicant un finançament just per als valencians, perquè necessitem més recursos per continuar avançant».

——————————–

COMPROMÍS DESTACA El INCREMENTO DE UN 27,7% EN GASTO SOCIAL EN EL PRESUPUESTO DE 2019 DE LA GENERALITAT

Xavier Trenco: «Con este incremento presupuestario, el Gobierno del Botánico pone la política al servicio de las personas, y se recuperan sus derechos frente a los recortes»

Compromís ha mostrado su satisfacción por el incremento de un 27,7% en gasto social por parte de la Generalitat Valenciana para los presupuestos de 2019, que a las comarcas de Castelló se traducirá en 1.528,2 millones de euros. Estos gastos incluyen la construcción de centros nuevos de mayores o reformas de los existentes, así como la puesta en marcha de equipos de intervención en infancia y adolescencia, agentes de igualdad en municipios y mancomunidades o nuevas plazas en centros de diversidad funcional.«El inicio de las obras de la residencia de mayores de Sant Mateu, así como la apertura de un centro de mayores en Adzeneta es una muy buena noticia. Pensamos que desde la Diputación de Castelló tendría que haberse hecho también una apuesta clara en este sentido y haber ido de la mano de la consejería», ha explicado el portavoz de Compromís en la institución provincial, Xavier Trenco.

Estos datos han sido presentadas hoy por la Secretaria Autonómica de Hacienda, Clara Ferrando, en la rueda de prensa que se ha celebrado en la Casa dels Caragols. Ferrando ha destacado que «La Generalitat invierte cada día 37,8 millones de euros en gasto social para garantizar los servicios básicos fundamentales a los valencianos y valencianas». Para Ferrando, «los Presupuestos de 2019 suponen un proceso de consolidación de derechos al que difícilmente ninguna fuerza política puede oponerse».

Por su parte, el portavoz de Compromís al Ayuntamiento de Castelló, Ignasi Garcia. ha recordado la importancia de estos presupuestos para la rehabilitación de los antiguos juzgados de la plaza Borrull. Este edificio será utilizado de forma conjunta por los servicios sociales del Ayuntamiento de Castelló, así como la Consellería de Igualdad y Políticas Inclusivas, con el objetivo que estos servicios estén mes cercanos a las personas» «Los presupuestos son decisivos para el edificio de Borrull, un espacio que hay que recuperar para la ciudadanía ». Según Garcia, «Con los nuevos presupuestos de la Generalitat podremos desarrollar políticas sociales imprescindibles para nuestra gente, como en educación, servicios sociales y sanidad. Y esto no nos impedirá que desde Compromís siguamos reivindicando una financiación justa para los valencianos, porque necesitamos más recursos para continuar avanzando».