Xavier Trenco: «La Unió ens ha traslladat quines són les seues principals preocupacions, fonamentalment les referides a la taronja»

Compromís es va reunir el passat dimarts 8 de gener a la Diputació de Castelló, amb la Unió de Llauradors per a escoltar les reivindicacions del sindicat sobre els cítrics. En la reunió, van estar presents, entre altres, el Secretari General de La Unió, Carles Peris, així com els dos diputats provincials de Compromís, Xavier Trenco i Pau Ferrando.

Sobre el sector citrícola, Carles Peris va agrair el treball de Compromís a Brussel·les, i va indicar que més que l’aplicació de la clàusula de salvaguarda, la Unió Europea hauria d’exigir el tractament en fred a les importacions de cítrics de Sud-àfrica. Esta quarantena ja s’aplica als cítrics valencians que s’exporten als Estats Units.
Per contra, la Unió Europea no l’exigeix a les importacions de Sud-àfrica. Peris va recordar que 4 de les 11 noves malalties que s’han detectat als cítrics valencians provenen de Sud-àfrica. Estes malalties, que es podrien evitar amb el tractament en fred, estan suposant, un cost per al llaurador i també per a les administracions públiques.

Per a Trenco, esta reunió ha servit perquè «la Unió ens trasllade quines són les seues principals preocupacions, fonamentalment les referides a la taronja, i sobre les quals Compromís ja ha presentat diverses propostes tant a la Diputació, com en altres institucions en les quals té representació».

Per últim, la Unió ha lliurat al grup de Compromís la Ponència de Política Agrària aprovada en el darrer congrés que va celebrar al mes de novembre. «Estudiarem el document en profunditat, per vore quines de les conclusions que poden ser assumides pel nostre grup polític, i implementades en accions concretes allí on governem», ha declarat el diputat de Compromís, Pau Ferrando.

————————————

COMPROMÍS SE REÚNE CON LA UNIÓ DE LLAURADORS PARA ESCUCHAR SUS REIVINDICACIONES SOBRE AGRICULTURA

Xavier Trenco: «La Unió nos ha trasladado cuáles son sus principales preocupaciones, fundamentalmente las referidas a la naranja»

Compromís se reunió el pasado martes 8 de enero en la Diputación de Castelló, con la Unió de Llauradors para escuchar las reivindicaciones del sindicato sobre los cítricos. En la reunión, estuvieron presentes, entre otros, el Secretario General de La Unió, Carles Peris, así como los dos diputados provinciales de Compromís, Xavier Trenco y Pau Ferrando.

Sobre el sector citrícola, Carles Peris agradeció el trabajo de Compromís en Bruselas, e indicó que más que la aplicación de la cláusula de salvaguardia, la Unión Europea tendría que exigir el tratamiento en frío a las importaciones de cítricos de Sudáfrica. Esta cuarentena ya se aplica a los cítricos valencianos que se exportan en los Estados Unidos.
Por el contrario, la Unión Europea no lo exige a las importaciones de Sudáfrica. Peris recordó que 4 de las 11 nuevas enfermedades que se han detectado en los cítricos valencianos provienen de Sudafrica. Estas enfermedades, que se podrían evitar con el tratamiento en frío, están suponiendo, un coste para el labrador y también para las administraciones públicas.

Para Trenco, esta reunión ha servido porque «la Unió nos traslade cuáles son sus principales preocupaciones, fundamentalmente las referidas a la naranja, y sobre las cuales Compromís ya ha presentado varias propuestas tanto en la Diputación, como en otras instituciones en las que tiene representación».

Por último, la Unió ha entregado al grupo de Compromís la Ponencia de Política Agraria aprobada en el último congreso que celebró al mes de noviembre. «Estudiaremos el documento en profundidad, para ver cuales de las conclusiones pueden ser asumidas por nuestro grupo político, e implementadas en acciones concretas allí donde gobernamos», ha declarado el diputado de Compromís, Pau Ferrando.