El grup municipal de Compromís a l’ajuntament d’Alcalà de Xivert ha demanat que es retiren les plaques commemoratives que porten noms de condemnats per corrupció, delictes contra la hisenda pública, la seguretat social o contra l’administració. Així es recull en una moció que ha presentat al pròxim ple el regidor de la coalició, Manel Salvador. Salvador ha explicat que, amb aquesta petició, “Compromís no pretén més que escenificar un exercici de democràcia perquè les institucions públiques són les primeres que han de donar exemple a retirar els honors als delinqüents”.

Segons el regidor de Compromís, “democràcia i honradesa han d’anar de la mà: no s’entén l’una sense l’altra. Per això demanem que l’ajuntament d’Alcalà, independentment dels grups polítics que el componen, honre a aquelles persones que han treballat pel bé de la societat, però no als que han comès delictes”.

Segons l’opinió del regidor de Compromís, “és contrari a tot principi democràtic i ètic que es mantinguen símbols commemoratius en els quals figuren els noms de persones que no són dignes de l’homenatge de la ciutadania”. En aquest sentit, Salvador ha recordat que “el Consell, després de l’acord de les Corts Valencianes el 15 d’octubre de 2015, ha ordenat que es retiren aquestes plaques dels edificis de la Generalitat.

A Alcalà hem de seguir aquest exemple i per això demanem que es retiren les plaques de tots aquells representants públics que ja han estat condemnats o que ho puguin ser en un futur”. Per Salvador, si s’arriba a un acord en el ple sobre aquest assumpte, “serà també una manera de reconèixer l’honorabilitat d’aquelles persones que han passat per la vida pública sense cap taca”.

En la moció, Compromís insta també al Govern i a la Diputació a que lleven les plaques on figuren noms de corruptes en aquells edificis o instal•lacions que siguen de la seua propietat.