García: “Esta és una reivindicació històrica de la societat castellonenca a causa de la desídia dels successius governs del PPSOE”

“Si esperem al 2019 perquè Foment estudie la liberalització, com vol el PP, tornaran a prendre el pèl a la província”

El portaveu de BLOC-Compromís en l’Ajuntament de l’Alcora, Víctor García, portarà al ple d’esta setmana una proposta per a“reclamar ja l’alliberament de l’autopista AP-7”. García recorda que, “a causa de la desídia dels successius governs de PP i PSOE, els castellonencs portem quasi mig segle pagant peatges que en altres parts de l’Estat s’han eliminat”. Per este motiu, considera que “no podem esperar més, i hem d’actuar amb força i unitat”. De fet, García considera “una presa de pèl la proposta plantejada pel PP en altres administracions, en la que demana que Foment estudie en 2019 si vol liberalitzar l’Autopista”. Segons García, esta iniciativa del PP “només serveix el Govern per a guanyar temps i, una vegada passades les eleccions, tornaran a prendre el pèl a Castelló”.

La proposta de Compromís, a més, exigix a l’Executiu central que “culmine el tram de la CV-10 o autovia de La Plana entre Vilanova d’Alcolea i el límit amb Tarragona”. Segons García, “la falta de voluntat de l’anterior Govern de Zapatero i la falta d’interés de l’Executiu de Rajoy han deixat a les comarques de Castelló sense un eix interior gratuït imprescindible per a la competitivitat de les nostres empreses i per a la vertebració del nostre territori”.

D’altra banda, respecte als problemes de capacitat detectats en la CV-13 amb el desviació de camions de la N-340, García subratlla que “este vial es va planificar perquè al seu dia poguera desdoblar-se”. “Des de Compromís considerem que, vistes les necessitats de trànsit d’este vial, hauria de culminar-se l’obra per a comptar amb un vial entre la CV-10 i la 340 amb capacitat suficient per a absorbir el gran volum de trànsit que suporta actualment”.