El grup Compromís de la Diputació de Castelló ha lamentat que el Partit Popular haja donat de baixa el Pla d’Ocupació 2016 en la seua totalitat, un projecte que comptava amb un pressupost de 500.000 euros. El portaveu de Compromís, Xavier Trenco, ha criticat la “poca sensibilitat” de l’equip de govern cap als que més dificultats estan passant “com demostra el fet que el PP haja eliminat el Pla”. Trenco ha recordat que la província de Castelló ha experimentat un creixement de l’atur en més de 4.000 persones “i la resposta del PP ha estat esborrar de cop el Pla d’Ocupació”.

Però no ha estat aquesta l’única baixa “dolorosa” segons el parer de Compromís. Ni la més quantiosa. El PP també ha eliminat el Pla Provincial de Seguretat en Xicotets Municipis que tenia un import de 750.000 euros. “Hi ha molts municipis de l’interior que necessiten aquest tipus d’ajuda perquè tenen unes mancances molt grans en matèria de seguretat ciutadana”. Ara, no només no ho van a poder beneficiar-se del pla sinó que a més “el PP ha actuat d’una manera molt curiosa: habilita una partida per aquest pla en el pressupost de 2016, sense donar-li cap publicitat a l’assumpte, i ara l’elimina” .

Altres qüestions econòmiques també han suscitat debat en el ple extraordinari que s’ha celebrat a la Diputació de Castelló aquest 3 de maig. D’una banda, s’ha aprovat el Pla Estratègic de Subvencions, que ha comptat amb l’abstenció del grup Compromís. De l’altra, s’ha donat llum verda al Pla Econòmic Financer 2016-2017, que ha tingut també l’abstenció de la coalició. El portaveu adjunt del grup Compromís, José Miguel Carbó, ha explicat el vot assegurant que, especialment en el tema de les subvencions, “ens agradaria que es repartiren d’una altra manera i amb uns criteris d’adjudicació més clars. Evidentment, tots dos assumptes són el reflex d’una gestió política amb la qual no podem estar d’acord “.

————————————————————-

 

COMPROMÍS LAMENTA QUE EL PP ELIMINE SENDOS PROGRAMAS DE AYUDA A LOS PARADOS Y A LA SEGURIDAD DE LOS PUEBLOS DEL INTERIOR

El grupo Compromís de la Diputación de Castellón ha lamentado que el Partido Popular haya dado de baja el Plan de Empleo 2016 en su totalidad, un proyecto que contaba con un presupuesto de 500.000 euros. El portavoz de Compromís, Xavier Trenco, ha criticado la “poca sensibilidad” del equipo de gobierno hacia los que más dificultades están pasando “como demuestra el hecho del cerrojazo que se ha dado al Plan”.  Trenco ha recordado que la provincia de Castellón ha experimentado un crecimiento del paro en más de 4.000 personas “y la respuesta del PP ha sido borrar de un plumazo el Plan de Empleo”.
Pero no ha sido ésta la única baja “dolorosa” a juicio de Compromís. Ni la más cuantiosa. El PP también ha eliminado el Plan Provincial de Seguridad en Pequeños Municipios que tenía un importe de 750.000 euros. “Hay muchos municipios del interior que necesitan este tipo de ayuda porque tienen unas carencias muy grandes en materia de seguridad ciudadana”. Ahora, no sólo no lo van a poder beneficiarse del plan sino que además “el PP ha actuado de una manera muy curiosa: habilita una partida para este plan en el presupuesto de 2016, sin darle ninguna publicidad al asunto, y ahora la elimina”.

Otros asuntos económicos también han suscitado debate en el pleno extraordinario que se ha celebrado en la Diputación de Castellón este 3 de mayo. Por un lado, se ha aprobado el Plan Estratégico de Subvenciones, que ha contado con la abstención del grupo Compromís. Por otro, se ha dado luz verde al Plan Económico Financiero 2016-2017, que ha tenido también la abstención de la coalición. El portavoz adjunto del grupo Compromís, José Miguel Carbó, ha explicado el voto asegurando que, especialmente en el tema de las subvenciones, “nos gustaría que se repartieran de otra manera y con unos criterios de adjudicación más claros. Evidentemente, ambos asuntos son el reflejo de una gestión política en la que no podemos estar de acuerdo”.