El grup Compromís de la Diputació de Castelló ha demanat que el Servei Provincial de Prevenció i Control de Plagues incorpore una línia d’actuació per potenciar la fauna insectívora amb l’objectiu de prevenir la proliferació d’insectes, especialment, del mosquit tigre. Aquesta iniciativa s’emmarca en la campanya de mesures preventives que s’estan posant en marxa “davant la proliferació d’insectes molestos per a la població i en especial del mosquit tigre”, ha explicat el portaveu de Compromís a la Diputació, Xavier Trenco.

Aquestes mesures preventives són, entre altres, el control dels hàbitats on es reprodueixen els mosquits i creixen les larves, “que s’ha demostrat molt efectiu per evitar la proliferació d’aquests insectes. Però comporten l’ús de productes fitosanitaris, quant la comunitat científica ha demostrat que els millors insecticides són els seus depredadors naturals”, ha subratllat Trenco.

En aquest sentit, el diputat de Compromís ha recordat que fins fa pocs anys “en els nostres pobles abundaven aquests depredadors (falciots, orenetes, dracs, òlibes, mussols, xoriguers, però, sobretot, ratpenats) que han anat desapareixent a causa de les noves característiques de les construccions i al pas d’una societat rural a una societat moderna”.
Les lleis protegeixen en molts casos aquesta fauna urbana i els seus hàbitats, “però en d’altres, per desconeixement, s’incompleixen les normatives i la conseqüència és que han desaparegut els ratpenats i altres depredadors dels mosquits”.

El diputat de Compromís ha destacat que en alguns ajuntaments s’està fomentant la instal·lació de refugis i caixes niu especialment dissenyades per als ratpenats. “Es calcula que cada ratpenat captura vuit insectes per minut. Si en un sol terme municipal, el d’Artana, es va descobrir fa uns anys una colònia de 23.000 exemplars, podem fer-nos una idea de quants diners podríem estalviar-nos en plaguicides i el benefici mediambiental que això suposaria”, ha conclòs Trenco.

————————

COMPROMÍS PROPONE UNA LÍNEA DE ACTUACIÓN A LA DIPUTACIÓN PARA PREVENIR LAS PLAGAS DE MOSQUITOS

TRENCO: “SE HA DEMOSTRADO QUE LOS INSECTICIDAS MÁS ECOLÓGICOS Y EFECTIVOS SON LOS DEPREDADORES COMO EL MURCIÉLAGO”

El grupo Compromís de la Diputación de Castellón ha pedido que el Servicio Provincial de Prevención y Control de Plagas incorpore una línea de actuación para potenciar la fauna insectívora con el objetivo de prevenir la proliferación de insectos, especialmente, del mosquito tigre.

Esta iniciativa se enmarca en la campaña de medidas preventivas que se están poniendo en marcha “ante la proliferación de insectos molestos para la población y en especial del mosquito tigre”, ha explicado el portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco.

Estas medidas preventivas son, entre otras, el control de los hábitats donde se reproducen los mosquitos y crecen las larvas, “que se ha demostrado muy efectivo para evitar la proliferación de estos insectos. Pero conllevan el uso de productos fitosanitarios, cuando la comunidad científica ha demostrado que los mejores insecticidas son sus depredadores naturales”, ha subrayado Trenco.

En este sentido, el diputado de Compromís ha recordado que hasta hace pocos años  “en nuestros pueblos abundaban estos depredadores (vencejos, golondrinas, dragones, lechuzas, búhos, cernícalos, pero, sobre todo, murciélagos) que han ido desapareciendo debido a las nuevas características de las construcciones y al paso de una sociedad rural a una sociedad moderna”.

Las leyes protegen en muchos casos esta fauna urbana y sus hábitats, “pero otras, por desconocimiento de las mismas, se incumplen  las normativas y la consecuencia es que han desaparecido los murciélagos y otros depredadores de los mosquitos”.

El diputado de Compromís ha destacado que en algunos ayuntamientos se está fomentando la instalación de refugios y cajas nido especialmente diseñadas para los murciélagos. “Se calcula que cada murciélago captura ocho insectos por minuto. Si en un sólo término municipal, el de Artana, se descubrió hace unos años una colonia de 23.000 ejemplares, podemos hacernos una idea de cuánto dinero podríamos ahorrarnos en plaguicidas y el beneficio medioambiental que ello supondría”, ha concluido Trenco.