El portaveu de Compromís en la Diputació i Mònica Àlvaro, diputada a les Corts, exigeixen explicacions i responsabilitats a Moliner

“Què ens queda per saber? Aquesta nova remesa de factures irregulars apunta que encara pot haver-hi més ‘pufos’ al Provincial, la qual cosa crea inquietud i indignació”. D’aquesta manera ha valorat el portaveu de Compromís a la Diputació, Xavier Trenco, l’enviament a la Fiscalia Anticorrupció d’un nou lot de factures, suposadament irregulars, mitjançant les quals la Generalitat ha ampliat la seua denúncia pel cas de l’Hospital Provincial de Castelló.

Trenco ha lamentat que el Provincial siga de nou notícia per aquest assumpte i ha demanat al president de la Diputació, Javier Moliner, que done explicacions. “Són fets molt greus perquè cal recordar que aquestes suposades irregularitats estan relacionades amb la facturació emesa al Consorci per part de les empreses PIAF (vinculada al cas Gürtel) i Telecso entre els anys 2006 i 2015. Tot apunta que formen part d’una trama”. En aquest sentit, el portaveu de Compromís a la Diputació ha recordat que el 15 de juny la gerència del Consorci Hospital Provincial de Castelló va remetre a la Fiscalia, prèvia indicació de la Conselleria de Sanitat, “una primera remesa de factures irregulars que sumaven 25 milions d’euros”. Ara, en un nou escrit remès a la Fiscalia, “es recullen més de 2,6 milions d’euros en facturació irregular, als quals cal sumar altres 5,2 milions d’activitats econòmiques entre el Consorci i empreses diferents a PIAF i Telecso”. “És un escàndol intolerable i que no s’acaba mai”, ha criticat Trenco. “No sabem si d’aquesta denúncia es derivarà alguna responsabilitat judicial però sí que hem d’exigir la responsabilitat política a qui la té, en aquest cas, el president de la Diputació, Javier Moliner”, ha conclós Trenco.

Per la seua, banda, la portaveu adjunta de Compromís en les Corts i responsable de Sanitat a les comarques de Castelló, Mònica Àlvaro, ha manifestat que “les informacions de noves factures suposadament irregulars constaten el desmantellament sistemàtic que el PP ha fet de l’hospital Provincial i de la sanitat pública castellonenca en general”. Segons Àlvaro, “mentre Compromís treballa per retornar el Provincial a la xarxa sanitària autonòmica, i mentre s’aconsegueixen inversions com l’accelerador d’oncologia o el Pet-TAC, sembla que el PP només està interessat a mantenir el seu ‘xiringuito’ de descontrol econòmic en que va convertir el centre hospitalari de referència”.

————–

TRENCO: “ES UN ESCÁNDALO INTOLERABLE Y QUE NO ACABA NUNCA LO QUE HA PASADO EL PROVINCIAL”

El portavoz de Compromís en la Diputación y la diputada autonómica Mònica Àlvaro piden explicaciones y responsabilidades a Moliner
“¿Qué nos queda por saber? Esta nueva remesa de facturas irregulares apunta a que aún puede haber más ‘pufos’ en el Provincial, lo cual crea inquietud e indignación”. De esta manera ha valorado el portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, el envío a la Fiscalía Anticorrupción de un nuevo lote de facturas, supuestamente irregulares, mediante las cuales la Generalitat ha ampliado su denuncia por el caso del hospital Provincial de Castellón.

Trenco ha lamentado que el Provincial sea de nuevo noticia por este asunto y ha pedido al presidente de la Diputación, Javier Moliner, que dé explicaciones. “Son hechos muy graves porque cabe recordar que estas supuestas irregularidades están relacionadas con la facturación emitida al Consorcio por parte de las empresas PIAF (vinculada al caso Gürtel) y TELECSO entre los años 2006 y 2015. Todo apunta a que forman parte de una trama”. En este sentido, el portavoz de Compromís en la Diputación ha recordado que el 15 de junio se remitió a la Fiscalía por parte de la gerencia del Consorcio Hospital Provincial de Castellón, previa indicación de la Conselleria de Sanitat, “una primera remesa de facturas irregulares que sumaban 25 millones de euros”. Ahora, en un nuevo escrito remitido a la Fiscalía, “se recogen más de 2,6 millones de euros en facturación irregular, a los que hay que sumar otros 5,2 millones de actividades económicas entre el Consorcio y otras empresas distintas a PIAF y TELECSO. És un escándalo que no se acaba nunca”, ha criticado Trenco. “No sabemos si de esta denuncia se derivará alguna responsabilidad judicial pero sí que debemos exigir la responsabilidad política a quien la tiene, en este caso, la del presidente de la Diputación, Javier Moliner”, ha concluido Trenco.

Por su parte, la portavoz adjunta de Compromís en las Cortes y responsable de Sanidad en las comarcas de Castellón, Mònica Àlvaro, ha manifestado que “las informaciones de nuevas facturas supuestamente irregulares constatan el desmantelamiento sistemático que el PP ha hecho del hospital Provincial y de la sanidad pública castellonense en general”. Según Àlvaro, “mientras Compromís trabaja para retornar el Provincial a la red sanitaria autonómica y mientras se consiguen inversiones como el acelerador de oncología o el Pet-TAC, parece que el PP sólo está interesado en mantener su ‘chiringuito’ de descontrol económico en el que convirtió un centro hospitalario de referencia”.