El grup de Compromís a la corporació provincial ha demanat que s’estudie l’eliminació de la taxa de recollida de fem que paguen les cases rurals per cada plaça hotelera de què disposen. Així ho ha sol·licitat la coalició en la institució provincial, una petició que està pendent que els tècnics de la Diputació elaboren un informe per a veure de quina manera es pot fer efectiva. En el seu escrit, el grup Compromís demana també que s’estudie l’eliminació d’aquesta taxa en tots els consorcis en els quals participe la Diputació provincial. En aquesta iniciativa, Compromís de la Diputació i de la Jana han anat de la mà.

Segons ha explicat el portaveu de Compromís a la Diputació, Xavier Trenco, “l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per valorització i eliminació de residus urbans del Consorci C1 estableix que les quotes tributàries seran de 78,19 euros (cada quota), quantitat a la qual cal afegir quatre euros per plaça”. Per Trenco, aquests quatre euros suposen un greuge, “que en res ajuda a la pervivència dels negocis hotelers de les zones rurals, que ja passen per bastants dificultats habitualment”.

Per la seua banda, el portaveu de l’equip de govern de la Jana, Àlex Vilanova, ha insistit que “en aquests moments de crisi, especialment en el món rural, considerem que una de les maneres amb les que es pot ajudar a aquest tipus de establiments és eliminant aquesta taxa afegida de quatre euros per plaça”. Segons ha dit Vilanova, “quan es faça efectiva aquesta demanda eixiran beneficiats tots els propietaris de cases rurals i repercutirà positivament en tot el sector”.

Vilanova, així mateix, ha argumentat la sol·licitud dient que “la majoria de les cases rurals només estan ocupades algun cap de setmana i dies festius i, des del punt de vista mediambiental, produeixen molts menys residus que les cases on viuen tot l’any. Per tant, aquesta taxa complementària no té cap sentit”.

El grup Compromís també ha demanat a la Diputació “que es plantege l’eliminació d’aquesta taxa en tots els consorcis en els quals participe la institució provincial, per una banda, perquè les cases rurals tinguen el mateix tracte administratiu estiguen a la comarca que sega; de l’altra, com una manera d’ajudar a aquest tipus d’establiments, que solen ser petits negocis familiars, i que tant contribueixen a evitar l’èxode rural “, ha conclòs el diputat Xavier Trenco, una sol·licitud que ara estan estudiant tècnics de la institució provincial.

———————-

EL GRUPO COMPROMÍS DE LA DIPUTACIÓN Y COMPROMÍS PER LA JANA TRABAJAN EN LA SUPRESIÓN DE LA TASA AÑADIDA QUE PAGAN LAS CASAS RURALES POR LA ELIMINACIÓN DE LAS BASURAS

El portavoz del equipo de gobierno de la Jana asegura que cuando se haga efectiva la medida beneficiará a todos los establecimientos hoteleros de este tipo

El grupo Compromís ha pedido que se estudie la eliminación de la tasa de recogida de basura que pagan las casas rurales por cada plaza hotelera de que disponen. Así lo ha solicitado la coalición en la institución provincial, una petición que está pendiente de que los técnicos de la Diputación elaboren un informe para ver de qué manera se puede hacer efectiva. En su escrito, el grupo Compromís pide también que se estudie la eliminación de esta tasa en todos los consorcios en los que participe la Diputación provincial. En esta iniciativa, Compromís de la Diputación y de la Jana han ido de la mano.

Según ha explicado el portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, “la ordenanza fiscal reguladora de la tasa por valorización y eliminación de residuos urbanos del Consorcio C1 establece que las cuotas tributarias serán de 78,19 euros (cada cuota), cantidad a la que hay que añadir cuatro euros por plaza “. Para Trenco, estos cuatro euros suponen un agravio, “que en nada ayuda a la supervivencia de los negocios hoteleros de las zonas rurales, que ya pasan por bastantes dificultades habitualmente”.

Por su parte, el portavoz del equipo de gobierno de la Jana, Àlex Vilanova, ha insistido en que “en estos momentos de crisis, especialmente en el mundo rural, consideramos que una de las maneras con las que se puede ayudar a este tipo de establecimientos es eliminando esta tasa añadida de cuatro euros por plaza”. Según ha dicho Vilanova, “cuando se haga efectiva esta demanda saldrán beneficiados todos los propietarios de casas rurales y repercutirá positivamente en todo el sector”.

Vilanova, asimismo, ha argumentado la solicitud diciendo que “la mayoría de las casas rurales sólo están ocupadas algún fin de semana y días festivos y, desde el punto de vista medioambiental, producen muchos menos residuos que las casas donde viven todo año. Por lo tanto, esta tasa complementaria no tiene ningún sentido”.

El grupo Compromís también ha pedido a la Diputación que “se plantee la eliminación de esta tasa en todos los consorcios en donde participe la institución provincial; por un lado, porque las casas rurales tengan el mismo trato administrativo estén en la comarca que sea; por el otro, como una manera de ayudar a este tipo de establecimientos, que suelen ser pequeños negocios familiares, y que tanto contribuyen a evitar el éxodo rural”, concluyó el diputado Xavier Trenco, una solicitud que ahora están estudiando técnicos de la institución provincial.