Trenco: “Aquests esdeveniments es fan per tal de promocionar els productes típics dels pobles, per tant, ens sembla contradictori que el consistori no se’n puga beneficiar”

Compromís presentarà a la comissió de demà dimarts una petició perquè els ajuntaments puguen participar en la concessió de subvencions per a esdeveniments organitzats en el marc del ‘Castelló, ruta de sabor’. Segons ha explicat el portaveu del Grup, el diputat Xavier Trenco, “en les bases que aprovarem demà només està previst que els beneficiaris siguen entitats privades sense ànim de lucre, autònoms o associacions empresarials privades, que organitzen fires o esdeveniments agroalimentaris. Davant açò, proposem que també els ajuntaments hi puguen participar”.

Per a Trenco, “aquests esdeveniments es fan per tal de promocionar els productes típics dels pobles, per tant, ens sembla contradictori que aquestes entitats no es puguen beneficiar d’una ajuda per a organitzar una fira, un taller o una degustació en l’espai més adient per a fer-ho, com és el propi municipi, o en un altre que trie el consistori”. El diputat de Compromís considera “esencial” el paper dels ajuntaments en aquest tipus de convocatòria pública i ha reclamat que aquests no es queden fora “al igual que ha passat en altres subvencions, com ara les dirigides a accions innovadores de foment de l’ocupació, emprenedoria i promoció econòmica”.

A més a més, el portaveu de Compromís ha insistit en recordar que la estratègia provincial per a l’ocupació i l’emprenedoria “no arreplega cap acció que vaja específicament dirigida als ajuntaments, que són les entitats més pròximes als veïns i a les quals es sol acudir en primer lloc”.

————————-

COMPROMÍS RECLAMA QUE LOS AYUNTAMIENTOS PUEDAN OPTAR A LAS AYUDAS DEL PROGRAMA ‘CASTELLÓN, RUTA DE SABOR’

Trenco: “Estos eventos se hacen con el fin de promocionar los productos típicos de los pueblos, por lo tanto, nos parece contradictorio que el consistorio no se pueda beneficiar”

Compromís presentará a la comisión de mañana martes una petición para que los ayuntamientos puedan participar en la concesión de subvenciones para eventos organizados en el marco del ‘Castellón, ruta de sabor’. Según ha explicado el portavoz del Grupo, el diputado Xavier Trenco, “en las bases que aprobaremos mañana sólo está previsto que los beneficiarios sean entidades privadas sin ánimo de lucro, autónomos o asociaciones empresariales privadas, que organizan ferias o eventos agroalimentarios. Ante esto, proponemos que también los ayuntamientos puedan participar”.

Para Trenco, “estos eventos se hacen con el fin de promocionar los productos típicos de los pueblos, por lo tanto, nos parece contradictorio que estas entidades no se puedan beneficiar de una ayuda para organizar una feria, un taller o una degustación en el espacio más adecuado para hacerlo, como es el propio municipio, o en otro que elija el consistorio”. El diputado de Compromís considera “esencial” el papel de los ayuntamientos en este tipo de convocatoria pública y reclama que estos no se quedan fuera “al igual que ha pasado en otras subvenciones, como las dirigidas a acciones innovadoras de fomento del empleo, emprendimiento y promoción económica “.

Además, el portavoz de Compromís ha insistido en recordar que la estrategia provincial para el empleo y el emprendimiento “no recoge ninguna acción que vaya específicamente dirigida a los ayuntamientos, que son las entidades más cercanas a los vecinos ya las que se suele acudir en primer lugar”