El portaveu del Grup Compromís a la Diputació, Xavier Trenco, ha reclamat incrementar les ajudes dirigides a frenar la despoblació. Eixe ha sigut l’eix de la valoració que ha fet Compromís de l’estat de la província que, en paraules de Trenco, «no és que no s’haja fet res per part de l’equip de govern del Partit Popular, sinó que s’han fet massa coses a mitges i en queden massa per fer».
Trenco ha recordat que Compromís ha plantejat des de l’inici la necessitat de fer polítiques «més actives» dirigides a afavorir la repoblació. En aquest sentit, en el debat dels pressuposts Compromís va dir que calia un organisme de coordinació que arreplegue totes les accions que fan els diversos departaments de la Diputació sobre aquesta qüestió. «Són molts els plans anunciats i no executats. I eixe és el principal problema que trobem: tot ho fan per a eixir en la foto», ha criticat Trenco.
El diputat de Compromís ha destacat també en la seua intervenció que «a la Diputació continua fent un ús partidista de les ajudes i subvencions. I la prova està en que se n’atorguen des de a grups per a fer ioga, com per a fer viatges, que quasi semblem una agència més que una administració pública. Caldria una unificació de totes les subvencions».
Trenco ha insistit en que «si es vol ajudar de veritat als pobles, no es poden deixar diners sense gastar, com passa any rere any. Perquè això vol dir que vostès no són tan bons gestors com diuen ser».
La conclusió a la seua exposició, en paraules del portaveu de Compromís, és que «hi ha dos diputacions: la solucionadora de tots els problemes de Castelló, que vostès venen al món a través de la seua estratègia comunicativa; i la real, que és la d’un projecte sense contingut».
—————————–
Trenco: «En la Diputación se han hecho demasiadas cosas a medias y quedan demasiadas por hacer»
El portavoz del Grupo Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, ha reclamado incrementar las ayudas dirigidas a frenar la despoblación. Ese ha sido el eje de la valoración que ha hecho Compromís del estado de la provincia que, en palabras de Trenco, «no es que no se haya hecho nada por parte del equipo de gobierno del Partido Popular, sino que se han hecho demasiadas cosas a medias y quedan demasiado por hacer».
Trenco ha recordado que Compromís ha planteado desde el inicio la necesidad de hacer políticas «más activas» dirigidas a favorecer la repoblación. En este sentido, en el debate de los presupuestos Compromís dijo que había que crear un organismo de coordinación que recogiera todas las acciones que realizan los diversos departamentos de la Diputación al respecto. «Son muchos los planes anunciados y no ejecutados. Y ese es el principal problema que encontramos: todo lo hacen ustedes con el único objetivo de salir en la foto», ha criticado Trenco.
El diputado de Compromís ha destacado también en su intervención que «la Diputación continúa haciendo un uso partidista de las ayudas y subvenciones. Y la prueba está en que se las otorga a, desde grupos para hacer yoga, a colectivos para hacer viajes, que casi parecemos una agencia más que una administración pública. Tendría que haber una unificación de todas las subvenciones».
Trenco ha insistido en que «si se quiere ayudar de verdad a los pueblos, no se pueden dejar dinero sin gastar, como ocurre año tras año. Porque esto quiere decir que ustedes no son tan buenos gestores como dicen ser».
La conclusión a su exposición, en palabras del portavoz de Compromís, es que «hay dos diputaciones: la solucionadora de todos los problemas de Castellón, que ustedes venden al mundo a través de su estrategia comunicativa; y la real, que es la de un proyecto sin contenido».