Lluís Pastor ha criticat la proposta de l’equip de govern socialista a l’hora d’implantar criteris socials als contractes municipals. Segons Pastor, “la proposta del Partit Socialista limita molt la possibilitat d’implantar aquests criteris i li lleva molt de pes en la puntuació total que permet l’adjudicació”. La proposta inicial, presentada en conjunt pels grups Compromís, Esquerra Unida i Onda Sí Se Puede, contemplava una baremació de punts per clàusules socials referents a la inclusió de persones amb difícil accés al mercat laboral, en exclusió social, clàusules mediambientals, de treball estable i de qualitat del treball. A més, facilitava la contractació d’empreses d’inserció i d’economia del bé comú i contemplava la contractació per lots per tal de buscar que totes les empreses tingueren les mateixes oportunitats.
Aquesta proposta va quedar sobre la taula de manera consensuada per tots els grups per tal de millorar-la però, després de la proposta que ha fet l’equip de govern socialista, el regidor de Compromís ha mostrat la seua sorpresa i decepció.
“La proposta de l’equip de govern socialista retalla les clàusules socials, ja que eliminen totes les mediambientals. Limita molt els contractes als quals se’ls poden aplicar aquestes clàusules i imposa un màxim de percentatge massa baix (30%) què fa què les iniciatives socials tinguen molt poc de pes a l’hora d’adjudicar un contracte, també deixen oberta la possibilitat de no aplicar aquestes clàusules a qualsevol contracte i deixa l’atorgament de la puntuació a criteris massa subjectius”, ha manifestat Pastor.
“Després de veure la proposta de l’equip de govern queda clar la poca voluntat de dur endavant aquestes clàusules per part del partit socialista. Demanem que s’incloguen els temes mediambientals, s’augmente el percentatge màxim de les clàusules socials i s’implanten criteris més objectius per a atorgar les puntuacions perquè l’efecte d’aquestes clàusules siguen reals i no es quede només en un titular buit de contingut”, ha conclòs el regidor de Compromís.
———————–
Compromís per Onda critica la falta de intención del gobierno socialista para implantar criterios sociales en los contratos municipales
Lluís Pastor ha criticado la propuesta del equipo de gobierno socialista a la hora de implantar criterios sociales a los contratos municipales. Según Pastor, “la propuesta del Partido Socialista limita mucho la posibilidad de implantar estos criterios y le quita mucho peso en la puntuación total que permite la adjudicación”.
La propuesta inicial, presentada en conjunto por los grupos Compromís, EU y Onda Si Se Puede, contemplaba una baremación de puntos por cláusulas sociales referentes a la inclusión de personas con difícil acceso al mercado laboral, en exclusión social, cláusulas medioambientales, de trabajo estable y de calidad del trabajo. Además, facilitaba la contratación de empresas de inserción y de economía del bien común y contemplaba la contratación por lotes a fin de buscar que todas las empresas tuvieran las mismas oportunidades.
Esta propuesta quedó sobre la mesa de manera consensuada por todos los grupos para mejorarla pero, tras la propuesta que ha hecho el equipo de gobierno socialista, el concejal de Compromís ha mostrado su sorpresa y decepción.
“La propuesta del equipo de gobierno socialista recorta las cláusulas sociales, ya que eliminan todas las medioambientales. Limita mucho los contratos a los que se les pueden aplicar estas cláusulas e impone un máximo de porcentaje demasiado bajo (30%) que hace que las iniciativas sociales tengan muy poco peso a la hora de adjudicar un contrato, también dejan abierta la posibilidad de no aplicar estas cláusulas en cualquier contrato y deja el otorgamiento de la puntuación en criterios demasiado subjetivos”, manifestó Pastor.
“Después de ver la propuesta del equipo de gobierno queda claro la poca voluntad de llevar adelante estas cláusulas por parte del partido socialista y pedimos que se incluyan los temas medioambientales, se aumente el porcentaje máximo de las cláusulas sociales y se implanten criterios más objetivos para otorgar las puntuaciones para que el efecto de estas cláusulas sea real y no se quede sólo en un titular vacío de contenido”, ha concluido el concejal de Compromís.