El portaveu de Compromís en la Diputació, Xavier Trenco, ha presentat una proposta per a modificar les bases de la convocatòria d’unitats de respir per a l’any 2017. En concret, Compromís ha demanat que «la no concurrència o renuncia d’algun municipi done dret a obtindre subvenció al següent de la llista», segons ha explicat Trenco. El diputat provincial ha argumentat aquesta petició recordant que en l’anterior convocatòria «almenys dos municipis van optar per no concórrer a la subvenció, una ajuda que es podria haver utilitzat per a uns altres pobles, com ara Vilafamés, que es va quedar a les portes d’obtindre l’ajuda». Amb la proposta de Trenco «la subvenció passaria automàticament al municipi que s’ha quedat fora de la concessió de la subvenció atenent a l’ordre de la puntuació obtinguda».

Per a Compromís les unitats de respir s’han convertit en un servei quasi imprescindible per a les famílies que tenen malalts dependents que necessiten la seua dedicació completa. «L’any passat molts pobles, 25 concretament, es van quedar fora de la convocatòria ja que la quantitat econòmica assignada al programa era limitada. A més, dos municipis van optar per no concórrer al projecte i hagueren pogut ser substituïts per uns altres. Per això sol·licitem que es canvien les bases».

Per tal d’agilitar aquestos tràmits, Compromís també ha proposat que «la documentació presentada en aquesta convocatòria no calga tornar-la a presentar en cas que s’òbriga una convocatòria extraordinària al llarg de l’any». «L’objectiu és arribar a tots els pobles que necessiten aquest tipus de servei i que cap d’ells es senta discriminat», ha dit per acabar Xavier Trenco.

————————–

COMPROMÍS PROPONE A LA DIPUTACIÓN CAMBIAR LAS BASES DE LAS UNIDADES DE RESPIRO CON EL FIN QUE MÁS PUEBLOS PUEDAN OBTENER LAS AYUDAS

Trenco: «Queremos que la no concurrencia o renuncia de algún municipio dé derecho a obtener subvención al siguiente de la lista»

El portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, ha presentado una propuesta para modificar las bases de la convocatoria de unidades de respiro para el año 2017. En concreto, Compromís ha pedido que «la no concurrencia o renuncia de algún municipio dé derecho a obtener subvención al siguiente de la lista», según ha explicado Trenco. El diputado provincial ha argumentado esta petición recordando que en la anterior convocatoria «al menos dos municipios optaron por no concurrir a la subvención, una ayuda que se podría haber utilizado para otros pueblos, como Vilafamés, que se quedó a las puertas de obtenerla». Con la propuesta de Trenco «la subvención pasaría automáticamente al municipio que se ha quedado fuera de la concesión de la subvención, atendiendo al orden de la puntuación obtenida».

Para Compromís las unidades de respiro se han convertido en un servicio casi imprescindible para las familias que tienen enfermos dependientes que necesitan su dedicación completa. «El año pasado muchos pueblos, 25 concretamente, se quedaron fuera de la convocatoria ya que la cantidad económica asignada al programa era limitada. Además, dos municipios optaron por no concurrir al proyecto y hubieran podido ser sustituidos por otros. Por ello solicitamos que se cambian las bases».

Para agilizar estos trámites, Compromís también ha propuesto que «la documentación presentada en esta convocatoria no haya que volver a presentar en caso de que se abra una convocatoria extraordinaria a lo largo del año». «El objetivo es llegar a todos los pueblos que necesitan este tipo de servicio y que ninguno de ellos se sienta discriminado”, ha concluido Xavier Trenco.