L’esperit del Nadal ha inundat la sessió plenària d’este dimarts de la Diputació i ha arribat als portaveus dels grups. Tots ells han al·ludit a la cordialitat i enteniment amb els quals s’han anat abordant els assumptes al llarg de la sessió. El més important d’ells, l’aprovació dels Plans de Cooperació, els antics POIS que, en paraules del portaveu de Compromís, Xavier Trenco, “són les subvencions més importants que reben tots els municipis de la província”.

Segons ha recordat Trenco, al llarg de l’any passat, l’aprovació dels POIS va provocar una gran polèmica que es va generar en deixar fora els pobles de més de 20.000 habitants. Compromís va fer una proposta, que participaren a través de les pedanies, “que no era la ideal, però d’alguna manera salvava l’inconvenient que aquestes ciutats no es quedessin fora”.

“Al llarg de l’any hem insistit en canviar la forma del repartiment dels recursos econòmics per fer-ho de forma més equitativa. Al mes d’agost vam presentar una proposta en la línia de la diversitat de criteris i la vam retirar perquè l’equip de govern de la Diputació es va comprometre a replantejar el tema”, ha subratllat Trenco. Com que el PP ha modificat aquestes subvencions en la línia que va proposar Compromís, la coalició ha decidit donar el seu suport. “Volem ser positius i fer propostes de millora perquè pensem que la crítica en el buit no serveis per a res”, ha explicat el portaveu de Compromís a la Diputació.

D’altra banda, el ple ha aprovat per unanimitat la moció de Compromís d’ajudes a la rehabilitació d’edificis protegits i singulars. “Són aquests habitatges especials les que donen singularitat a la majoria de pobles de l’interior i, lamentablement, no compten amb cap ajuda”, ha afirmat Trenco.

En l’apartat de precs i preguntes, el portaveu de Compromís ha preguntat al president de la Diputació, Javier Moliner, si va a habilitar alguna ajuda per als municipis que han patit danys per aquest episodi de fortes pluges que acabem de deixar enrere. “Hi ha alcaldes que han vist com l’aigua els ha destrossat camins i instal·lacions i cal actuar amb rapidesa”, ha conclòs Trenco.

————————————-

Compromís da apoyo a los Planes de Cooperación de la Diputación “porque van en la línea de lo que propusimos en agosto”

Trenco consigue que se apruebe por unanimidad su moción sobre las ayudas para la rehabilitación de viviendas singulares

El espíritu navideño ha inundado la sesión plenaria celebrada hoy en la Diputación y ha alcanzado a los portavoces de los grupos. Todos ellos han aludido a la cordialidad y entendimiento con los que se han ido abordando los asuntos a lo largo de la sesión. El más importante de ellos, la aprobación de los Planes de Cooperación, los antiguos POYS que, en palabras del portavoz de Compromís, Xavier Trenco, “son las subvenciones más importantes que reciben todos los municipios de la provincia”.

Según ha recordado Trenco, a lo largo del año pasado, la aprobación de los POYS provocó una gran polémica que se generó al dejar fuera a los pueblos de más de 20.000 habitantes. Compromís hizo una propuesta, que participaran a través de las pedanías, “que no era la ideal, pero de alguna forma salvaba el inconveniente de que esas ciudades no se quedaran fuera”.

“A lo largo del año hemos insistido en cambiar la forma del reparto de los recursos económicos para hacerlo de forma más equitativa. En el mes de agosto presentamos una propuesta en la línea de la diversidad de criterios y la retiramos porque el equipo de gobierno de la Diputación se comprometió a replantear el tema”, ha subrayado Trenco. Como el PP ha modificado estas subvenciones en la línea que propuso Compromís, la coalición ha decidido dar su apoyo. “Queremos ser positivos y hacer propuestas de mejora porque pensamos que la crítica en el vacío no servicios para nada”, ha explicado el portavoz de Compromís en la Diputación.

Por otro lado, el pleno ha aprobado por unanimidad la moción de Compromís de ayudas a la rehabilitación de edificios protegidos y singulares. “Son estas viviendas especiales las que dan singularidad a la mayoría de pueblos del interior y, lamentablemente, no cuentan con ninguna ayuda”, ha afirmado Trenco.

En el apartado de ruegos y preguntas, el portavoz de Compromís ha preguntado al presidente de la Diputación, Javier Moliner, si va a habilitarse alguna ayuda para los municipios que han sufrido daños por este episodio de fuertes lluvias que acabamos de sufrir. “Hay alcaldes que han visto como el agua les ha destrozado caminos e instalaciones y hay que actuar con rapidez”, ha concluido Trenco.