El grup municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Orpesa considera urgent l’elaboració d’un pla estratègic del sector turístic que servisca d’eina per determinar quins han de ser els grans objectius de futur del municipi en aquest camp. El regidor de Compromís Josep Lluís Romero demana en una moció que l’equip de govern inicie els tràmits per a la consignació d’una partida pressupostària en els comptes de 2016 amb l’objectiu d’apuntalar Orpesa com a destinació turística i preparar a la localitat per als futurs canvis que es puguen produir en esta indústria. “El pla ens permetria conéixer quines polítiques i quines intervencions cal emprendre, tant públiques com privades, per garantir un futur pròsper”, destaca Romero.

Segons el regidor, “s’ha passat d’un mercat de demanda en què ens els turistes ‘ens compraven’ a un altre molt competitiu i complex mercat d’oferta, en el qual són les ciutats i les destinacions turístiques en general les que han de vendre’s”. Per això, en opinió del representant de Compromís a l’ajuntament d’Orpesa, una planificació adequada “posa les bases per garantir un model sostenible, ajuda a aprofitar les oportunitats i ens prepara per a un entorn de canvis i incerteses”.

El pla que exigeix Compromís pretén ser un full de ruta que guie a Orpesa a planificar i executar projectes que tinguen incidència turística per a la ciutat i ha d’incloure ineludiblement un bon suport a la promoció i la millora de la qualitat dels entorns naturals del municipi.

 

——————————————

Compromís propone la elaboración de un plan estratégico que garantice el futuro turístico de Orpesa. El grupo municipal solicita la creación de una partida en los presupuestos de 2016 para determinar los objetivos y las políticas a desarrollar

El grupo Compromís en el Ayuntamiento de Orpesa considera urgente la creación de un plan estratégico del sector turístico que sirva de herramienta para determinar cuáles han de ser los grandes objetivos de futuro del municipio en este campo. El concejal de Compromís Josep Lluís Romero pide en una moción que el equipo de gobierno inicie los trámites para la creación de una partida presupuestaria en las cuentas de 2016 con el objetivo de apuntalar Orpesa como destino turístico y preparar a la localidad para los futuros cambios que se puedan producir en esta industria. “El plan nos permitiría conocer qué políticas y qué intervenciones hay que acometer, tanto públicas como privadas, para garantizar un futuro próspero”, destaca Romero.

Según Romero, “se ha pasado de un mercado de demanda en el que nos los turistas ‘nos compraban’ a otro muy competitivo y complejo mercado de oferta, en el cual son las ciudades y los destinos turísticos en general los que han de venderse”. Por ello, en opinión del representante de Compromís en el ayuntamiento de Orpesa, una planificación adecuada “sienta las bases para garantizar un modelo sostenible, ayuda a aprovechar las oportunidades y nos prepara para un entorno de cambios e incertezas”.

El plan que exige Compromís pretende ser una hoja de ruta que guíe a Orpesa a planificar y ejecutar proyectos que tengan incidencia turística para la ciudad y debe incluir ineludiblemente un buen apoyo a la promoción y la mejora de la calidad de los entornos naturales del municipio.