El grup municipal Compromís per Moncofa s’ha mostrat satisfet després de la reunió que han mantingut amb responsables de l’Agència Valenciana de Turisme per abordar el projecte de ‘resort’ integrat per un turisme sènior que projecta l’empresari local Teófilo Díez-Caballero en aquesta localitat de la plana Baixa. El portaveu de Compromís per Moncofa, Joan Baptista Vilar, ha destacat que la reunió va ser “molt positiva” i ha recordat que el projecte, que inclou hotels, aparta-hotels i un centre biomèdic, tindrà una “gran repercussió econòmica” per al municipi i la comarca ja que es calcula que podrien crear-se al voltant de 1.400 llocs de treballs entre directes i indirectes.

“Es tracta d’una aposta pel turisme sense estacionalitat, divers, de qualitat i amb un gran component d’innovació tecnològica, que pot portar moltes oportunitats laborals tant per als joves com per als més grans”, ha manifestat Vilar. Alhora, segons el regidor de Compromís, “amb la construcció del complex no es crea cap conflicte mediambiental ni tampoc cal fer noves expropiacions”.

Vilar ha insistit que, a poc a poc, el projecte es va afermant. “Ara ha estat l’Agència Valenciana de Turisme la que s’ha mostrat receptiva com abans ho va fer la vicepresidenta del Govern valencià, Mónica Oltra”. El regidor es referia així al canvi de criteri respecte de la construcció del ‘resort’ que s’ha aconseguit amb l’arribada del nou Consell.

“L’anterior govern, del Partit Popular, va menysprear la iniciativa i fins i tot va causar greus perjudicis al municipi per la forma en què es va tramitar el projecte”, s’ha lamentat Vilar. “Oltra ja va mostrar el seu suport, encara que no fos competència seua, mentre que altres, com el PP, han arribat a ser denunciats als tribunals”. El regidor de Compromís ha fet al·lusió amb aquestes paraules al recurs contenciós-administratiu que va interposar el promotor Teófilo Díez-Caballero per “incompliment i pel menyspreu rebut per part del govern del PP”.

El col·lectiu de Compromís per Moncofa es reafirma en el propòsit de seguir fent “el que estiga al nostre abast per millorar les oportunitats del municipi” i considera que aquest projecte “presenta moltes expectatives reals pel que fa a la creació de llocs de treball, la qual cosa seria una aposta important per al desenvolupament no només del poble sinó també de tota la comarca”, ha insistit Vilar.

A la reunió a l’Agència Valenciana de Turisme van assistir la secretària de Comunicació de Compromís Moncofa, Laura Franch, i representants de la resta de partits polítics del municipi

—————————————————–

COMPROMÍS PER MONCOFA RENUEVA SU COMPROMISO CON EL ‘RESORT’ PARA EL TURISMO SÉNIOR QUE ESTÁ PREVISTO CONSTRUIR EN LA LOCALIDAD

 

El grupo municipal Compromís per Moncofa se ha mostrado satisfecho después de la reunión que han mantenido con responsables de la Agencia Valenciana de Turismo para abordar el proyecto de resort integrado para un turismo sénior que proyecta el empresario local Teófilo Díez-Caballero en esta localidad de la Plana Baixa.

El portavoz de Compromís per Moncofa, Joan Baptista Vilar, destacó que la reunión había sido “muy positiva” y recordó que el proyecto, que incluye hoteles, aparta-hoteles y un centro biomédico, tendrá una “gran repercusión económica” para el municipio y la comarca pues se calcula que podrían crearse alrededor de 1.400 puestos de trabajos entre directos e indirectos. “Se trata de una apuesta por el turismo sin estacionalidad, diverso, de calidad y con un gran componente de innovación tecnológica, que puede traer muchas oportunidades laborales tanto para los jóvenes como para los mayores”, ha manifestado Vilar. Al mismo tiempo, según el concejal de Compromís, “con la construcción del complejo no se crea ningún conflicto medioambiental ni tampoco hay que hacer nuevas expropiaciones”.

Vilar insistió en que, poco a poco, el proyecto se va afianzando. “Ahora ha sido la Agencia Valenciana de Turismo la que se ha mostrado receptiva como antes lo hizo la vicepresidenta del Gobierno valenciano, Mónica Oltra”. El concejal se refería así al cambio de criterio respecto de la construcción del ‘resort’ que se ha conseguido con la llegada del nuevo Consell. “El anterior gobierno, del Partido Popular, ninguneó la iniciativa e incluso causó graves perjuicios al municipio por la forma en que se tramitó el proyecto”, se ha lamentado Vilar. “Oltra ya mostró su respaldo, aunque no fuera competencia suya, mientras que otros, como el PP, han llegado a ser denunciados en los tribunales”. El concejal de Compromís ha hecho alusión con estas palabras al recurso contencioso-administrativo que interpuso el promotor Teófilo Díez-Caballero por “incumplimiento y por el desprecio recibido por parte del gobierno del PP”.

El colectivo de Compromís per Moncofa se reafirma en el propósito de seguir haciendo “lo que esté a nuestro alcance para mejorar las oportunidades del municipio” y considera que este proyecto “presenta muchas expectativas reales en cuanto a la creación de puestos de trabajo, lo cual sería una baza importante para el desarrollo no solo del pueblo sino también de toda la comarca”, ha insistido Vilar.

A la reunión en la Agencia Valenciana de Turismo asistieron la secretaria de Comunicación de Compromís Moncofa, Laura Franch, y representantes del resto de partidos políticos del municipio.