Compromís proposa repensar el turisme de masses i fomentar el turisme familiar d’interior 

La coalició valencianista a la Diputació de Castelló considera que “la prioritat aquest estiu és poder garantir la seguretat de la població local i de les persones visitants”

El grup Compromís a la Diputació de Castelló proposarà que la institució fomente el turisme familiar d’interior com a mesura per reactivar el sector arreu de les comarques del Nord. El portaveu de la coalició, Ignasi Garcia, ha manifestat que “cal repensar el model turístic de tot el nostre territori i entendre que la massificació és poc compatible amb la nova normalitat que s’instaurarà progressivament amb la desescalada en plena temporada estival”.

Així ho ha expressat Garcia després que el grup Compromís haja valorat les aportacions del sector i dels ajuntaments a les meses de diàleg convocades per la Diputació per analitzar la situació del turisme a la província. El portaveu valencianista ha expressat que “compartim la preocupació del sector respecte a la nova configuració de la mobilitat i a la gestió de les aglomeracions” en les destinacions vacacionals les nostres comarques. En eixe sentit, la coalició considera també que caldrà desenvolupar un pla específic de promoció de la marca Castelló “que ens diferencie i ens faça competents dins del mercat estatal”. 

Per a Garcia, “la prioritat aquest estiu és poder garantir la seguretat tant de la població local com de les persones que ens visiten”. Per això, “cal que fem una aposta decidida pel turisme d’interior i donar un especial suport als negocis turístics dels municipis més menuts, que ara tenen l’oportunitat de posicionar-se com a espais segurs i de dinamitzar més equitativament la riquesa arreu del territori”. “La nova normalitat ha d’implementar-se tenint en compte les característiques del món rural i no des d’un punt de vista exclusivament urbà”, ha conclòs.


Compromís propone repensar el turismo de masas y fomentar el turismo familiar de interior

La coalición valencianista en la Diputació de Castelló considera que “la prioridad este verano es poder garantizar la seguridad de la población local y de las personas visitantes”

El grupo Compromís en la Diputació de Castelló propondrá que la institución fomente el turismo familiar de interior como medida para reactivar el sector en les comarques del Nord. El portavoz de la coalición, Ignasi Garcia, ha manifestado que “hay que repensar el modelo turístico de todo nuestro territorio y entender que la masificación es poco compatible con la nueva normalidad que se instaurará progresivamente con la desescalada en plena temporada estival”.

Así lo ha expresado Garcia después de que el grupo Compromís haya valorado las aportaciones del sector y de los ayuntamientos a las mesas de diálogo convocadas por la Diputació para analizar la situación del turismo en la provincia. El portavoz valencianista ha expresado que “compartimos la preocupación del sector respecto a la nueva configuración de la movilidad y a la gestión de las aglomeraciones” en los destinos vacacionales nuestras comarcas. En ese sentido, la coalición considera también que habrá que desarrollar un plan específico de promoción de la marca Castelló “que nos diferencie y nos haga competentes dentro del mercado estatal”.

Para Garcia, “la prioridad este verano es poder garantizar la seguridad tanto de la población local como de las personas que nos visitan”. Por eso, “hace falta que hagamos una apuesta decidida por el turismo de interior y que demos un especial apoyo a los negocios turísticos de los municipios más pequeños, que ahora tienen la oportunidad de posicionarse como espacios seguros y de dinamizar más equitativamente la riqueza en todo el territorio”. “La nueva normalidad tiene que implementarse teniendo en cuenta las características del mundo rural y no desde un punto de vista exclusivamente urbano”, ha concluido.