Guardiola ha anunciat que “presentem esmenes per a arribar a un acord de mínims”

Castelló, 13 de novembre

El portaveu de Compromís en la Diputació de Castelló, David Guardiola, ha tendit la mà als dos partits majoritaris en l’administració provincial, PP i PSOE, per a acordar una demanda de projectes i inversions per a la província a la Generalitat Valenciana i al Govern d’Espanya.

“Hem vist com, primer el PSOE, i després el PP, han presentat mocions per a reivindicar projectes i inversions dels pressupostos autonòmic i estatal, respectivament, que acabarà en un debat, i sense el consens necessari perquè es convertisca en una sola proposta d’unió de tots els representants polítics en la Diputació”.

Per a això, Compromís ha presentat esmenes a les dues mocions amb l’objectiu d’arribar a un acord, “asseure’ns en una taula, deixar les crítiques a un costat i pensar directament en la província siga el color que siga el Consell o el Govern estatal”.

Esmenes com instar el Consell a la defensa del territori i complir la legislació ambiental quan elabore informes, tramite i autoritze les instal·lacions energètiques de gran afecció en el territori, per a “controlar les megaplantes a les nostres comarques”, ha apuntat Guardiola.

D’altra banda, “veiem necessari que el Govern Estatal millore la xarxa i el servici de Rodalia, i que comence el procés de traspàs del servici perquè siga gestionat per la Generalitat, un traspàs que ha d’anar acompanyat pels recursos econòmics necessaris, i treballant perquè el Corredor Mediterrani siga una realitat”. En el problemàtica del despoblament, “és necessari que el Consell desenvolupe la renda rural, contemplada en la Llei Antidespoblament, rellevant per als pobles d’interior de Castelló”.

I finalment, i “el més important”, és la implantació d’un “nou sistema de finançament just que garantisca la igualtat dels valencians i valencianes respecte a la resta de l’Estat”, que “complisca el compromís d’efectuar la condonació del deute històric valencià derivat del mal sistema de finançament autonòmic”.

“Pensem que és la millor manera de sumar propostes i reivindicar els projectes i inversions reals que necessiten les nostres comarques i municipis”, ha finalitzat Guardiola.