• Fajardo ha lamentat que “no siga una prioritat per al PP, quan els municipis castellonencs han demanat la seua construcción amb declaracions institucionals als ajuntaments”
  • Compromís ha recordat que la Casa de Parts estava inclós al pressupost, i l’actual consell de Sanitat va licitar el seu projecte

Castelló, 8 de febrer, 2024

El conseller de Sanitat va assegurar ahir en Les Corts que la construcció de la Casa de Parts a l’Hospital de La Plana “no és una prioritat”. La diputada provincial de Compromís, Maria Fajardo, ha mostrat el seu malestar, perquè “no entenem el canvi de criteri, quan regidors i regidores del PP han votat a favor en els municipis de dur endavant la Casa de Parts, i ara el Conseller afirma que no és una prioritat per a este Consell”.

Durant el 2021 diversos municipis de les comarques de Castelló, per declaració institucional o mitjançant moció a instancies de Compromís, aprovaren iniciatives a favor de sol·licitar a la Generalitat la construcció de la Casa de Parts a l’Hospital de La Plana. “Fins i tot es va aprovar en Diputació de Castelló amb una declaració institucional i sempre amb el vot favorable del Partit Popular”, ha apuntat Fajardo.

Compromís ha recordat que el projecte de la Casa de Parts estava inclòs en els pressupostos de l’anterior Govern del Botànic amb dotació pressupostaria superior al milió d’euros, i aquesta dotació va desaparèixer en el primer pressupost del PP i VOX al Consell. “Fins i tot la licitació del projecte es va efectuar amb el nou conseller de Sanitat del PP al càrrec. I ara van a deixar eixe projecte, ja pagat, en un calaix, perquè no és una prioritat, i del que es tracta és de mala gestió”.

“Aturar, desmantellar el projecte de la Casa de Parts, que anava a ser el primer centre públic valencià, i que compta amb el suport unànime dels professionals sanitaris, simplement deixa entreveure que al Consell de Mazón la salut de les dones i dels xiquets i xiquetes, no els interessa”, ha lamentat Fajardo.

Per a la diputada autonòmica de Compromís, Mónica Àlvaro, les excuses del Conseller “no són de rebut. El conseller ha manifestat que cal prioritzar les colonoscòpies, i si anem a dades facilitades per la pròpia Conselleria, en 8 mesos a tota a la província es preescriuen 119 colonoscòpies, mentre que la mitja mensual sols de l’Hospital de la Plana, en parts és de 96, en un mes”, ha insistit..

Per a Compromís les colonoscòpies “s’han de fer, òbviament, però l’atenció humanitzada als parts és necessària i son molts els col·lectius de dones que s’han manifestat a favor”, com l’Associació Valenciana de Comares, Amamanta, Mametes, El parto es nuestro, la Coordinadora Feminista de Castelló, IHAN Uniceff, fins i tot, el Col·legi espanyol d’Infermeria, que “ja ha recriminat al conseller de Sanitat la seua deixadesa en el projecte de la Casa de Parts, mitjançant una carta que encara no ha contestat”.