El portaveu de Compromís a la Diputació de Castelló, Xavier Trenco, ha lamentat  “l’ús partidista que el Partit Popular està fent respecte a l’accelerador des del principi”. Amb aquestes paraules, Trenco ha valorat la moció que ha presentat el PP per al pròxim plenari en la qual “es fa una amanida de xifres per a ocultar que el PP no ha posat els diners extra per pagar eixe aparell”.

“Moliner vol pagar l’accelerador amb els diners que ja estan pressupostats i que rep directament del Ministeri d’Administracions Públiques. Per tant, eixos diners ja estaven destinats al Provincial, concretament, per pagar despeses corrents”, ha denunciat el portaveu de Compromís a la Diputació.

Trenco ha criticat, una vegada més, l’ús “mesquí” que està fent el PP “d’un assumpte que té a veure amb la salut dels nostres veïns; per tant, hauria d’estar per damunt dels jocs dels partits: no crec que siga tan difícil posar-se d’acord i deixar de marejar a l’opinió pública”.

Xavier Trenco ha recordat que Compromís ha presentat una moció “perquè el PP complisca l’acord al que es va arribar per unanimitat al setembre de 2015”. Eixe acord suposava que la Diputació “anava a incrementar amb els diners necessaris per tal d’aportar el 50% del que costava l’accelerador”, és a dir, la meitat de 3,1 milions d’euros. “Els diners del Ministeri estaven ja consignats per  despeses corrents. I ni tan sols la quantitat que diu el president, Javier Moliner,  que ha pagat -1,3 milions- coincideix amb el 50% del que costa l’accelerador”.

De la mateixa opinió és Mònica Àlvaro,  la síndica adjunta de Compromís i responsable dels assumptes de Sanitat relatius a les comarques de Castelló, qui ha recordat que el PP “ha sigut incapaç d’abordar l’assumpte en 12 anys”. Àlvaro ha criticat que Moliner “continue fent un joc de ‘triler’ i sense complir un acord del plenari. Em sembla una situació lamentable”.

——————–

El portavoz de Compromís en la Diputación de Castellón, Javier Trenco,  ha lamentado “el uso partidista que el PP está haciendo respecto a el acelerador desde el principio”. Con estas palabras, Trenco ha valorado la moción que ha presentado el PP para el próximo pleno en la que “se hace una ensalada de cifras para ocultar que el PP no ha puesto el dinero extra para pagar ese aparato para el tratamiento del cáncer”.

“Moliner quiere pagar el acelerador con el dinero que ya está presupuestado y que recibe directamente del Ministerio de Administraciones Públicas. Por lo tanto, ese dinero ya estaba destinado al Provincial, concretamente, para pagar gastos corrientes “, ha denunciado el portavoz de Compromís en la Diputación.

Trenco ha criticado, una vez más, el uso “mezquino” que está haciendo el PP “de un asunto que tiene que ver con la salud de nuestros vecinos; por lo tanto, debería estar por encima de los juegos de los partidos: no creo que sea tan difícil ponerse de acuerdo y dejar de marear a la opinión pública”.

Xavier Trenco ha recordado que Compromís ha presentado una moción “para que el PP cumpla el acuerdo al que se llegó por unanimidad en septiembre de 2015”.
Ese acuerdo suponía que la Diputación “iba a incrementar con el dinero necesario para aportar el 50% de lo que costaba el acelerador”, es decir, la mitad de 3,1 millones de euros. “El dinero del Ministerio estaba ya consignados para gastos corrientes. Y ni siquiera la cantidad que dice el presidente, Javier Moliner, que ha pagado -1,3 millones- coincide con el 50% de lo que cuesta el acelerador”.

De la misma opinión es Mónica Àlvaro, la síndica adjunta de Compromís y responsable de los asuntos de Sanidad relativos a las comarcas de Castellón, quien ha recordado que el PP “ha sido incapaz de abordar el asunto en 12 años”. Alvaro ha criticado que Moliner “siga haciendo un juego de ‘trilero’ y sin cumplir un acuerdo del plenario. Me parece una situación lamentable”.