“El aeroport no pot ser l’únic referent de futur per al turisme de Castelló. Està molt bé tindre una infraestructura com eixa però el flux de visitants que genera difícilment beneficiarà als pobles de l’interior, que són els que més el necessiten”. Aquesta és una de les reflexions que el portaveu de Compromís en la Diputació, Xavier Trenco, ha aportat al Pla Estratègic de Turisme que està elaborant el Patronat Provincial i que s’han concretat en una vintena de propostes. Segons l’opinió de Trenco, el turisme és un dels escassos recursos que poden contribuir (“i fer-ho decisivament”) a ‘fixar’ la població al territori i a evitar el despoblament”. “Açò ens pareix primordial per a acabar amb les desigualtats entre l’interior i la costa”, ha manifestat el diputat provincial.

En este sentit, segons Trenco, el pla de turisme “hauria de començar per catalogar els recursos, posar-los en valor i potenciar els nous”. Pel que fa als municipis de l’interior, el portaveu de Compromís en la Diputació proposa que tinguen plans de turisme específics “però sempre lligats a l’oferta de la costa”. El principi que, segons Trenco, ha de regir la creació de marques turístiques és el de col·laboració: “entre les administracions locals, com seria el cas de la marca Serra d’Espadà; entre diverses administracions, i entre aquestes i les associacions locals, clubs esportius i la Universitat, per exemple”. Per al diputat de Compromís “es tracta d’utilitzar el que tenim i ser imaginatius per a poder rendibilitzar-ho”.

———————————-

COMPROMÍS PROPONE UNA VEINTENA DE ACCIONES AL PLAN ESTRATÉGICO DE TURISMO PROVINCIAL

Trenco: “El aeropuerto difícilmente va a beneficiar a los pueblos del interior que son los que más lo necesitan”

“El aeropuerto no puede ser el único referente de futuro para el turismo de Castellón. Está muy bien tener una infraestructura como esa pero el flujo de visitantes que genera difícilmente va a beneficiar a los pueblos del interior, que son los que más lo necesitan”. Esta es una de las reflexiones que el portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, ha aportado al Plan Estratégico de Turismo que está elaborando el Patronato Provincial y que se han concretado en una veintena de propuestas.

En opinión de Trenco, el turismo es uno de los escasos recursos que pueden contribuir (“y hacerlo decisivamente”) a ‘fijar’ la población al territorio y a evitar el despoblamiento. “Esto nos parece primordial para acabar con las desigualdades entre el interior y la costa”, ha manifestado el diputado provincial. En este sentido, según Trenco, el plan de turismo “habría que comenzar por catalogar los recursos, ponerlos en valor y potenciar los nuevos”.

En cuanto a los municipios del interior, el portavoz de Compromís en la Diputación propone que tengan planes de turismo específicos “pero siempre ligados a la oferta de la costa”. El principio que, según Trenco, debe regir la creación de marcas turísticas es el de colaboración: “entre las administraciones locales, como sería el caso de la marca Serra d’Espadà; entre diversas administraciones, y entre estas y las asociaciones locales, clubs deportivos y la Universidad, por ejemplo”. Para el diputado de Compromís “se trata de utilizar lo que tenemos y ser imaginativo para poder rentabilizarlo”.