El Grup Compromís de la Diputació de Castelló ha presentat una proposta en la qual s’insta al Govern Central i al Ministeri de Foment a l’immediat alliberament de l’AP-7 a les comarques de Castelló «almenys, en el tram entre els peatges de Sagunt i Moncofa», ha manifestat el portaveu adjunt, José Miguel Carbó.

Aquesta petició ve motivada pel «col·lapse de trànsit que ha suposat l’inici de les obres en l’Autovia A-7», segons ha dit Carbó. «Els agents socials de Castelló i la pràctica totalitat de les forces polítiques han reclamat ja la necessitat d’alliberar l’autopista AP-7 immediatament, almenys en el tram paral·lel de l’A-7 afectat per les obres, que inclouria tot el traçat entre els peatges de Sagunt i Moncofa», ha recalcat el portaveu adjunt de Compromís a la Diputació.

Val a dir que, davant problemàtiques similars, Foment ha autoritzat en ocasions alliberaments en moments concrets, com el que es va produir a les autopistes AP-68 i AP-2 a Saragossa, el 2010 a causa dels elevats índexs de sinistralitat de la N -232 entre Figueruelas i Mallén.
De fet, el 2004, el Ministeri i els ajuntaments de Castelló, Benicàssim i Orpesa van permetre circular de forma gratuïta camions per l’AP-7 durant el mes d’agost per reduir el trànsit de la col·lapsada N-340. Així mateix, el 2014, el Ministeri i la Generalitat van acordar bonificar fins en un 50% la circulació de camions per l’AP-7 entre Sagunt i Torreblanca pel tancament de la N-340 a vehicles pesats.

«L’existència d’aquests precedents reafirmen la viabilitat i la necessitat de buscar alternatives per evitar un caos circulatori que agreuge encara més la mobilitat a les comarques de Castelló», ha assegurat Carbó.

«Cal recordar que en aquests moments, l’únic gran eix de comunicació no col·lapsat que travessa de nord a sud les comarques de Castelló és l’autopista de pagament AP-7, i que la comunicació ferroviària de Castelló suporta actualment una situació de col·lapse, ja que les comunicacions cap al sud estan afectades per les obres del tercer carril, mentre que les freqüències i les connexions en tren cap al nord són absolutament deficients», segons la valoració del diputat de Compromís.

«En definitiva, demanem l’alliberament de l’AP-7 per la històrica manca de planificació en matèria d’infraestructures a les comarques del Nord, que han convertit Castelló pràcticament en una illa pel que fa a les comunicacions», ha conclòs Carbó.

———————————-

COMPROMÍS PIDE TAMBIÉN EN LA DIPUTACIÓN LA LIBERACIÓN DE LA AP-7

Carbó: «Hay precedentes de esta sol·licitud ante la necesidad de buscar alternativas para evitar un caos circulatorio que agrave aún más la movilidad en las comarcas de Castellón»

El Grupo Compromís de la Diputación de Castellón ha presentado una propuesta en la que se insta al Gobierno Central y al Ministerio de Fomento a la inmediata liberación de la AP-7 en las comarcas de Castellón «al menos, en el tramo entre los peajes de Sagunto y Moncofa», ha manifestado el portavoz adjunto, José Miguel Carbó.

Esta petición viene motivada por el «colapso de tráfico que ha supuesto el inicio de las obras en la Autovía A-7», según ha dicho Carbó. « Los agentes sociales de Castellón y la práctica totalidad de las fuerzas políticas han reclamado ya la necesidad de liberar la autopista AP-7 de inmediato al menos en el tramo paralelo de la A-7 afectado por las obras, que incluiría todo el trazado entre los peajes de Sagunto y Moncofa», ha recalcado el portavoz adjunto de Compromís en la Diputación.

Cabe decir que, ante problemáticas similares, Fomento ha autorizado en ocasiones liberaciones en momentos concretos, como el que se produjo en las autopistas AP-68 y AP-2 en Zaragoza, en 2010 debido a los elevados índices de siniestralidad de la N -232 entre Figueruelas y Mallén.

De hecho, en 2004, el Ministerio y los ayuntamientos de Castellón, Benicàssim y Oropesa permitieron circular de forma gratuita camiones por la AP-7 durante el mes de agosto para reducir el tráfico de la colapsada N-340. Asimismo, en 2014, el Ministerio y la Generalitat acordaron bonificar hasta en un 50% la circulación de camiones por la AP-7 entre Sagunto y Torreblanca por el cierre de la N-340 a vehículos pesados.

«La existencia de estos precedentes reafirman la viabilidad y la necesidad de buscar alternativas para evitar un caos circulatorio que agrege aún más la movilidad en las comarcas de Castellón», ha asegurado Carbó.

«Hay que recordar que en estos momentos, el único gran eje de comunicación no colapsado que atraviesa de norte a sur las comarcas de Castellón es la autopista de pago AP-7, y que la comunicación ferroviaria de Castellón soporta actualmente una situación de colapso, ya que las comunicaciones hacia el sur están afectadas por las obras del tercer carril, mientras que las frecuencias y las conexiones en tren hacia el norte son absolutamente deficientes», según la valoración del diputado de Compromís.

«En definitiva, pedimos la liberación de la AP-7 por la histórica falta de planificación en materia de infraestructuras en las comarcas del Norte, que han convertido Castellón prácticamente en una isla por lo que respecta a las comunicaciones», ha concluido Carbó.