José Miguel Carbó: “La moció del PP que s’oposa al decret de plurilingüisme pretén crear enfrontaments”

El ple de la Diputació de Castelló ha aprovat per unanimitat una moció de Compromís que ha acabat per convertir-se en una declaració institucional. Tots els grups amb representació municipal han demanat al govern central major defensa per a les exportacions de taronges valencianes. Aquesta declaració es produeix setmanes després que el Parlament Europeu aprovés una modificació del règim d’importació de cítrics del sud d’Àfrica que perjudica les exportacions valencianes de cítrics a la Unió Europea.

Un altre dels acords dels grups polítics ha estat una declaració institucional per demanar la liberalització de l’AP7 en el tram en el qual s’estan fent obres i mentre duren els treballs.

Però el consens s’ha trencat quan s’ha abordat la moció del Partit Popular en què s’oposaven a la modificació del model lingüístic que ha proposat la conselleria d’Educació. El portaveu popular, Vicent Sales, ha arribat a acusar a Compromís de voler un “monolingüisme per decret” i de propiciar un “viver generacional, educat en la independència, que vaja fent camí, a poc a poc, com la gota malaia”. El portaveu adjunt de Compromís a la Diputació, José Miguel Carbó, ha rebatut aquests ‘arguments’ assegurant que el Decret de plurilingüisme “té per objectiu millorar la competència dels estudiants en, almenys, tres llengües, i no crear enfrontaments com vostès estan dient “. Carbó també ha insistit en què una de les fortaleses d’aquest decret és “la formació del professorat perquè amb el PP només el 2,7% dels docents estava capacitat per a l’ensenyament de l’anglès”, així com la formació de persones adultes i de els estudiants d’FP en una llengua estrangera. “Com diuen els experts, l’aprenentatge d’una llengua no incapacita per aprendre més sinó que els idiomes són elements de riquesa, cohesió i futur per als nostres joves”, ha conclòs el diputat de Compromís.

—————

El pleno de la Diputación aprueba a propuesta de Compromís una moción en defensa de las naranjas valencianas

José Miguel Carbó: “La moción del PP que se opone al decreto de plurilingüismo pretende crear enfrentamientos”

El pleno de la Diputación de Castellón ha aprobado por unanimidad una moción de Compromís que ha acabado por convertirse en una declaración institucional. Todos los grupos con representación municipal han pedido al gobierno central mayor defensa para las exportaciones de naranjas valencianas. Esta declaración se produce semanas después de que el Parlamento Europeo aprobara una modificación del régimen de importación de cítricos del sur de Áfrican que perjudica las exportaciones valencianas de cítricos a la Unión Europea.

Otro de los acuerdos de los grupos políticos ha sido una declaración institucional para solicitar la liberalización de la AP7 en el tramo en el que se están haciendo obras y mientras duren éstas.

Pero el consenso se ha roto cuando se ha abordado la moción del Partido Popular en la que se oponían a la modificación del modelo lingüístico que ha propuesto la conselleria de Educación. El portavoz popular, Vicent Sales, ha llegado a acusar a Compromís de querer un “monolinguismo por decreto” y de propiciar un “vivero generacional, educado en la independencia, que vaya haciendo camino, poco a poco, como la gota malaya”. El portavoz adjunto de Compromís en la Diputación, José Miguel Carbó, ha rebatido estos ‘argumentos’ asegurando que el Decreto de plurilingüismo “tiene por objetivo mejorar la competencia de los estudiantes en, al menos, tres lenguas, y no crear enfrentamientos como ustedes están diciendo”. Carbó también ha insistido en que una de las fortalezas de este decreto es “la formación del profesorado porque con el PP sólo el 2,7% de los docentes estaba capacitado para la enseñanza del inglés”, así como la formación de personas adultas y de los estudiantes de FP en una lengua extranjera. “Como dicen los expertos, el aprendizaje de una lengua no incapacita para aprender más sino que los idiomas son elementos de riqueza, cohesión y futuro para nuestros jóvenes”, ha concluido el diputado de Compromís.