Trenco: «Reclamem que els diners del pressupost es repartisquen atenent a uns criteris més amplis i equitatius que els que hi ha ara i així no ‘sobraran’ diners de la partida com ha passat enguany»

El grup Compromís ha presentat a l’equip de govern de la Diputació la seua proposta de Plans Provincials d’Obres i Serveis (POIS) per a 2017 que suposa augmentar la partida fins als 16 milions d’euros. Per a fer aquesta proposta, els diputats provincials de Compromís han començat per fer càlculs. Així, han comprovat que mentre la Diputació de València destina un 7,5% del seu pressupost per aquest tipus d’obres, i la d’Alacant augmenta aquest percentatge fins al 13%, «a Castelló la Diputació destina només un 6%, és a dir de 130.400.000 euros se’n destinen 7.840.000», ha manifestat el portaveu, Xavier Trenco.

Un altra de les diferències en el repartiment dels POIS és que «mentre que a Castelló la quantitat és fixa i els diners només es destinen a fer un obra determinada, a València la quantitat és variable i els diners poden destinar-se a obres però també a inversions, i a Alacant la quantitat és un fixe més un variable i els diners poden destinar-se a obres més inversions», ha explicat el portaveu adjunt, José Miguel Carbó.

Per a Compromís, el més important, a banda de duplicar la quantitat de diners que la Diputació destina als POIS, és establir uns nous criteris de manera que els ajuntaments, que són els beneficiaris, «puguen destinar els diners a les obres i serveis que consideren, de manera que no hi haja una regla tan restrictiva», ha subratllat Trenco. En aquest sentit, Trenco ha demanat que es puguen acollir a les ajudes dels POIS també els municipis de més de 20.000 habitants i que es tinguen en compte altres paràmetres a més que el del número d’habitants.

«La prova més evident que els POIS no só efectius és que enguany no s’han gastat vora dos milions d’euros», ha dit Trenco. «Per això reclamem que els diners del pressupost es repartisquen atenent a uns criteris més amplis i equitatius que els que hi ha ara», ha conclòs el portaveu de Compromís a la Diputació.

———————————————–

COMPROMÍS PROPONE DUPLICAR EN 2017 LA PARTIDA DE LOS POYS A 16 MILLONES DE EUROS Y QUE LOS BENEFICIARIOS PUEDAN SER TODOS LOS MUNICIPIOS INDEPENDIENTEMENTE EL NÚMERO DE HABITANTES

Trenco: “Reclamamos que el dinero del presupuesto se reparta atendiendo a unos criterios más amplios y equitativos que los que hay ahora y así no ‘sobrará’ dinero de la partida como ha pasado este año»

El grupo Compromís ha presentado al equipo de gobierno de la Diputación su propuesta de Planes Provinciales de Obras y Servicios (POYS) para 2017 que supone aumentar la partida hasta los 16 millones de euros. Para hacer esta propuesta, los diputados provinciales Compromís han comenzado por hacer cálculos. Así, han comprobado que mientras la Diputación de Valencia destina un 7,5% de su presupuesto para este tipo de obras, y la de Alicante aumenta este porcentaje hasta el 13%, «en Castellón la Diputación destina sólo un 6%, es decir de 130.400.000 euros se destinan 7.840.000», ha manifestado el portavoz, Xavier Trenco.

Otra de las diferencias en el reparto de los POYS es que «mientras que en Castellón la cantidad es fija y el dinero sólo se destina a hacer una obra determinada, en Valencia la cantidad es variable y el dinero puede destinarse a obras pero también inversiones, y en Alicante la cantidad es un fijo más un variable y el dinero puede destinarse a obras más inversiones» , ha explicado el portavoz adjunto, José Miguel Carbó.
Para Compromís, lo más importante, aparte de duplicar la cantidad de dinero que la Diputación destina a los POYS, es establecer unos nuevos criterios de manera que los ayuntamientos, que son los beneficiarios, «puedan destinar el dinero a las obras y servicios que consideran, de forma que no haya una regla tan restrictiva», ha subrayado Trenco. En este sentido, Trenco ha pedido que se puedan acoger a las ayudas de los POYS también los municipios de más de 20.000 habitantes y que se tengan en cuenta a la hora de establecer las cuantías, otros parámetros además que el del número de habitantes.

«La prueba más evidente que los POYS no soy efectivos es que este año no se han gastado cerca de dos millones de euros», ha dicho Trenco. «Por eso reclamamos que el dinero del presupuesto se reparta atendiendo a unos criterios más amplios y equitativos que los que hay ahora», ha concluido el portavoz de Compromís en la Diputación.