Ferrando: “No volem ser més ni menys que ningú: volem un tracte just”
Amb la campanya #TracteJust senadors i diputats de Compromís exigeixen el Govern central un canvi en el finançament

“No volem ser més ni menys que ningú: volem un tracte just”. Amb aquestes paraules ha resumit el diputat Pau Ferrando l’esperit de la campanya en la qual Compromís està exigint el Govern central un canvi immediat de finançament autonòmic que solucione la “dramàtica insuficiència financera que pateixen els valencians”.

Així han coincidit en reclamar-ho els senadors i diputats de la coalició que una roda de premsa que s’ha fet a la Diputació de Castelló per a recolzar la campanya #TracteJust que reclama de l’Estat inversions més justes. Segons la diputada de Compromís al Congrés, Marta Sorlí, el Partit Popular “és pitjor per incompetent que per corrupte. Per això, el País Valencià i les comarques de Castelló estem infrafinançats: no sols pel que ens han robat sinó pel que no han sabut gestionar com cal”. En el mateix sentit s’ha pronunciat el senador Jordi Navarrete, qui ha subratllat que la importància d’aquesta campanya “no sols és conscienciar els polítics i els periodistes sinó a la ciutadania i informar a la gent que ve de fora que som els únics que tenint una renda per càpita inferior a la mitjana estatal, aportem a les arques de l’Estat com si estiguérem per damunt”.

El senador Carles Mulet ha insistit en aquesta idea i ha assegurat que dimecres que ve “es farà a Madrid el debat sobre el límit d’endeutament de les comunitats autònomes i dels ajuntaments, un límit que en la pràctica ofegarà les administracions”. Segons Mulet, “amb els territoris que arrosseguen un deute històric, com és el nostre, caldria fixar eixe sostre de la despesa en un percentatge més alt qe eixe 0,3 o 0,4%. Si no, arribarà un moment que el govern valencià no podrà pagar les factures en 60 dies, com fins ara”.

Per la seua part, el portaveu de Compromís a la Diputació, Xavier Trenco, ha insistit que “ens agradaria que aquesta roda de premsa fóra el final de la campanya i no el principi perquè això suposaria que ja tindríem unes inversions territorialitzades d’acord al pes poblacional del territori valencià i compensacions per la insuficiència de finançament i d’inversions dels últims anys. Lamentablement, no és així i en aquesta institució i en totes en les que estiga Compromís reivindicarem un tracte just per al nostre territori”.

————————

Ferrando: “No queremos ser más ni menos que nadie: queremos un trato justo”

Con la campaña #TracteJust senadores y diputados de Compromís exigen al Gobierno un cambio en la financiación”No queremos ser más ni menos que nadie: queremos un trato justo”. Con estas palabras ha resumido el diputado Pau Ferrando el espíritu de la campaña en la que Compromís está exigiendo el Gobierno central un cambio inmediato de financiación autonómica que solucione la “dramática insuficiencia financiera que sufren los valencianos”.

Así han coincidido en reclamarlo los senadores y diputados de la coalición en una rueda de prensa que se ha celebrado en la Diputación de Castellón para apoyar la campaña #TracteJust que reclama del Estado inversiones más justas. Según la diputada de Compromís en el Congreso, Marta Sorlí, el Partido Popular “es peor por incompetente que por corrupto. Por ello, nuestra Comunidad y las comarcas de Castellón estamos infrafinanciados: no sólo por lo que nos han robado sino por lo que no han sabido gestionar como es debido”. En el mismo sentido se pronunció el senador Jordi Navarrete, quien subrayó que la importancia de esta campaña “no sólo es concienciar a los políticos y los periodistas sino a la ciudadanía e informar a la gente que viene de fuera que somos los únicos que teniendo una renta per cápita inferior a la media estatal, aportamos a las arcas del Estado como si estuviéramos por encima”.

El senador Carles Mulet ha insistido en esta idea y ha asegurado que el próximo miércoles “se hará en Madrid el debate sobre el límite de endeudamiento de las comunidades autónomas y de los ayuntamientos, un límite que en la práctica ahogará las administraciones”. Según Mulet, “con los territorios que arrastran una deuda histórica, como es el nuestro, habría que fijar ese techo de gasto en un porcentaje más alto que ese 0,3 o 0,4%. Si no, llegará un momento en que el gobierno valenciano no podrá pagar las facturas en 60 días, como hasta ahora”.

Por su parte, el portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, ha insistido en que “nos gustaría que esta rueda de prensa fuera el final de la campaña y no el principio porque esto supondría que ya tendríamos unas inversiones territorializadas de acuerdo al peso poblacional del territorio valenciano y compensaciones por la insuficiencia de financiación y de inversiones de los últimos años. Lamentablemente, no es así y en esta institución y en todas en las que esté Compromís reivindicaremos un trato justo para nuestro territorio”.