Compromís rebutja la moció del PP, PSOE i Ciudadanos que reclamava la unitat territorial nacional davant els ‘desafiaments independentistes’

Un ple pràcticament de tràmit haguera sigut el que s’ha celebrat a la Diputació de Castelló si no fóra per la moció que han presentat els auto-anomenats ‘partits constitucionalistes’ en la qual reclamen la unitat territorial nacional davant els ‘desafiaments independentistes’ a Catalunya. Els grups PP, PSOE i Ciudadanos han acordat un text en el qual s’argumenta que, i és literal, «la Diputació de Castelló manifesta el seu suport unànime en defensa de la sobirania nacional i en contra de la declaració de les propostes de resolució plantejades a Catalunya per forces polítiques que no representen a la majoria del poble català».

En este sentit, el diputat de Compromís Pau Ferrando ha manifestat que «no es pot votar a favor d’una moció que no reconeix la legitimitat del govern català, que estableix qui representa i qui no la majoria del poble català». Ferrando ha qualificat la situació que es viu a Catalunya de «diàleg de sords» i ha insistit en al·lusió al PP que el problema «no és Catalunya, sinó Espanya, on cal una regeneració democràtica; una redefinició de l’Estat que acabe amb les desigualtats territorials; que desdogmatitze la política i redacte una nova constitució sense pressions totalitaristes dels de sempre i on tots estiguem representats». El diputat de Compromís ha demanat tots tres partits que recapaciten i que «en lloc de muntar Núremberg, ajuden a els seus líders a que es reunisquen per a parlar i que el problema català siga l’inici de la solució: pacten un referèndum i després, facen campanya pel no».

Per la seua banda, el portaveu de Compromís en la Diputació, Xavier Trenco, ha defensat el Decret Llei sobre plurilingüisme arran d’una moció presentada pel Partit Popular. Segons Trenco, «es tracta de tirar endavant, d’una forma científica, l’aprenentatge de les llengües perquè del que es tracta és de reforçar el valencià i l’anglés i no d’anar en contra del castellà». Per a Trenco, allò que es pretén amb aquest sistema és «que tots tinguen les mateixes oportunitats; que els nostres estudiants tinguen un futur més fàcil». «Després de 20 anys, les seues polítiques per a reforçar l’anglés han sigut un fracàs. No vinguen ara a donar-nos lliçons», ha conclòs Trenco.

—————–

FERRANDO: «EL PROBLEMA NO ES CATALUÑA SINO ESPAÑA, DONDE SE NECESITA UNA REGENERACIÓN DEMOCRÁTICA Y UNA REDEFINICIÓN DEL ESTADO QUE ACABE CON LAS DESIGUALDADES TERRITORIALES»

Compromís rechaza la moción del PP, PSOE y Ciudadanos en la que reclamaban la unidad territorial nacional ante los ‘desafíos independentistas’
La coalición defiende una vez más el decreto del plurilingüismo porque «es una manera de reforzar el aprendizaje del valenciano y del inglés», en palabras de Trenco

Un pleno prácticamente de trámite hubiera sido el que se ha celebrado hoy martes en la Diputación de Castellón si no fuera por la moción que han presentado los auto-llamados ‘partidos constitucionalistas’ en la que reclaman la unidad territorial nacional ante los ‘desafíos independentistas’ en Catalunya. Los grupos PP, PSOE y Ciudadanos han acordado un texto en el que se argumenta que, y es literal, «la Diputación de Castellón manifiesta su apoyo unánime en defensa de la soberanía nacional y en contra de la declaración de las propuestas de resolución planteadas en Cataluña por fuerzas políticas que no representan a la mayoría del pueblo catalán».

En este sentido, el diputado de Compromís Pau Ferrando ha manifestado que «no se puede votar a favor de una moción que no reconoce la legitimidad del gobierno catalán, que establece quién representa y quién no a la mayoría del pueblo catalán». Ferrando ha calificado la situación que se vive en Catalunya de «diálogo de sordos» y ha insistido, en alusión al PP, en que el problema «no es Catalunya, sino España, donde es necesario una regeneración democrática; una redefinición del Estado que acabe con las desigualdades territoriales; que desdogmatice la política y redacte una nueva constitución sin presiones totalitaristas de los de siempre y donde todos estemos representados». El diputado de Compromís ha pedido a los tres partidos que recapaciten y que «en lugar de montar Núremberg, ayuden a sus líderes a que se reúnan para hablar y así el problema catalán sea el inicio de la solución: que pacten un referéndum y después, hagan campaña por el no».

Por su parte, el portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, ha defendido el Decreto Ley sobre plurilingüismo a raíz de una moción presentada por el PP. Según Trenco, «queremos sacar adelante, de una forma científica, el aprendizaje de las lenguas porque de lo que se trata es de reforzar el valenciano y el inglés y no ir en contra del castellano». Para Trenco, lo que se pretende con este sistema es «que todos tengan las mismas oportunidades; que nuestros estudiantes tengan un futuro más fácil». «Sus políticas, después de 20 años, para reforzar el inglés han sido un fracaso. No vengan ahora a darnos lecciones», ha concluido Trenco.