Compromís demana a la Diputació que aposte pel turisme ‘verd’ i que destine més recursos als llocs amb especial valor mediambiental

Trenco: “No ens podem limitar a editar un fullet dels 21 paratges naturals”

“Promocionar els paratges naturals de les comarques de Castelló no pot quedar-se en editar un fullet sinó que per aconseguir un producte turístic diferenciat es necessita invertir diners”. Així ho ha manifestat el portaveu de Compromís a la Diputació, Xavier Trenco, després que la institució provincial haja presentat una col·lecció de guies amb els 21 paratges naturals municipals que té la província.

Segons Trenco, “el Patronat ha d’apostar d’una manera clara per aquest tipus de turisme, i això suposa invertir en fer aquests paratges visitables, en contractar personal perquè el mostren i a fer activitats al voltant d’aquests espais naturals”. Per al diputat de Compromís, aquesta aposta pel turisme ‘verd’ “atrauria molts amants de la natura, que solen tenir més poder adquisitiu, i que viatgen al llarg de tot l’any, per la qual cosa es contribuiria a desestacionalitzar el turisme”.

En aquest sentit, Trenco ha criticat que la Diputació “està fent una aposta turística quasi exclusivament de sol i platja ja que és a aquest tipus de municipis als quals destina més recursos” i, segons ell, ho demostra la presentació de les esmentades guies per part d’Andrés Martínez i Antonio Cases, diputats de Turisme i Medi Natural, respectivament.

Així mateix, el Grup Compromís ha presentat una iniciativa perquè es garantisca la protecció dels espais naturals i llocs amb especial valor paisatgístic i ecològic de la província, no només dels que tenen la qualificació oficial de paratges naturals. “En el proper ple debatrem sobre aquesta proposta ja que, per a Compromís, al costat dels 21 paratges naturals, s’haurien d’incloure altres espais, com ara conjunts arboris, arbres singulars i monumentals, paisatges geològics, passatges fluvials i tot el que haja de veure amb la riquesa natural que tenim a les comarques de Castelló”. En aquest sentit, Trenco ha citat com a exemples les oliveres mil·lenàries de la Jana o paisatges muntanyosos com el del Penyagolosa.

——————————–

Compromís pide a la Diputación que apueste por el turismo ‘verde’ y que destine más recursos a los lugares con especial valor medioambiental

Trenco: “No nos podemos limitar a editar un folleto de los 21 parajes naturales”

“Promocionar los parajes naturales de las comarcas de Castellón no puede quedarse en editar un folleto sino que para conseguir un producto turístico diferenciado se necesita invertir dinero”. Así lo ha manifestado el portavoz de Compromís en la Diputación, Xavier Trenco, después de que la institución provincial haya presentado una colección de guías con los 21 parajes naturales municipales que tiene la provincia.

Según Trenco, “el Patronato tiene que apostar de una manera clara por este tipo de turismo, y eso supone invertir en hacer estos parajes visitables, en contratar personal para que lo muestren y en hacer actividades en torno a esos espacios naturales”. Para el diputado de Compromís, esa apuesta por el turismo ‘verde’ “atraería a muchos amantes de la naturaleza, que suelen tener mayor poder adquisitivo, y que viajan a lo largo de todo el año, por lo cual se contribuiría a desestacionalizar el turismo”.

En este sentido, Trenco ha criticado que la Diputación “está haciendo una apuesta turística casi exclusivamente de sol y playa puesto que es a este tipo de municipios a los que destina más recursos” y, en su opinión, lo demuestra la presentación de las citadas guías por parte de Andrés Martínez y Antonio Cases, diputados de Turismo y Medio Natural, respectivamente.

Asimismo, el Grupo Compromís ha presentado una iniciativa para que se garantice la protección de los espacios naturales y lugares con especial valor paisajístico y ecológico de la provincia, no sólo de los que tienen la calificación oficial de parajes naturales. “En el próximo pleno debatiremos sobre esta propuesta ya que, para Compromís, junto a los 21 parajes naturales, se tendrían que incluir otros espacios, tales como conjuntos arbóreos, árboles singulares y monumentales, paisajes geológicos, pasajes fluviales y todo lo que tenga que ver con la riqueza natural que tenemos en las comarcas de Castellón”. En este sentido, Trenco citó como ejemplos las oliveras milenarias de la Jana o paisajes montañosos como el del Penyagolosa.