Trenco: «Ja hi ha alcaldes que acusen a la Diputació de falta de previsió. Nosaltres hem tornat a preguntar quines millores s’han incorporat al dispositiu d’actuació per nevades i després de quasi un mes encara no ens han contestat»

Sense resposta. Així està encara el grup Compromís de la Diputació de Castelló després que haja passat quasi un mes des de que van preguntar sobre la creació d’un protocol d’actuació davant el risc de pluges o nevades amb l’objectiu, especialment, de millorar la informació que reben els alcaldes. En aquest sentit, el portaveu del Grup, Xavier Trenco, ha manifestat que «ja hi ha veus d’alcaldes que han acusat a la Diputació de falta de previsió davant l’episodi de nevades que estem patint, i això que sembla que no és tan fort com el de l’any passat».

Precisament, ara fa un any que també es va demanar aquest protocol, «tant en els casos de nevades com en els de pluges: no pot ser que els alcaldes hagen d’estar cridant al conductor de la màquina o ves a saber qui perquè li òbriguen els camins i els pobles no es queden aïllats». Trenco ha senyalat que, fins i tot, les últimes vegades que Compromís s’ha interessat per aquesta qüestió, des de l’equip de govern han reconegut que el principal problema en la nevada de gener de 2017 va ser la falta d’informació que se’ls va donar als alcaldes de les poblacions afectades.

Per això, una vegada avaluades les actuacions dels dispositius d’emergències de l’any 2016, «hem tornat a preguntar quines millores s’han incorporat al dispositiu d’actuació per nevades», ha destacat Trenco. «El que necessitem saber és si s’ha incorporat un sistema de comunicació directa amb els alcaldes o amb els responsables de les emergències als municipis per estar informats de les actuacions que es realitzen a les carreteres i camins de cada població. Però, de moment, no tenim cap resposta encara que, pel que diuen alguns alcaldes, la resposta és que no».

————————————-

COMPROMÍS RECLAMA RESPUESTA ANTE SU PETICIÓN DE MEJORA DE LA COMUNICACIÓN CON LOS ALCALDES DE LOS PUEBLOS AFECTADOS POR LAS NEVADAS

Trenco: «Ya hay alcaldes que acusan a la Diputación de falta de previsión. Nosotros hemos vuelto a preguntar qué mejoras se han incorporado al dispositivo de actuación por nevadas y después de casi un mes todavía no nos han contestado»

Sin respuesta. Así está todavía el grupo Compromís de la Diputación de Castellón después de que haya pasado casi un mes desde que preguntaron sobre la creación de un protocolo de actuación ante el riesgo de lluvias o nevadas con el objetivo, especialmente, de mejorar la información que reciben los alcaldes. En este sentido, el portavoz del Grupo, Xavier Trenco, manifestó que «ya hay voces de alcaldes que acusan a la Diputación de falta de previsión ante el episodio de nevadas que estamos sufriendo, y eso que parece que este no es tan fuerte como el del año pasado».

Precisamente, hace un año que también se pidió este protocolo, «tanto en los casos de nevadas como en los de lluvias: no puede ser que los alcaldes tengan que estar llamando al conductor de la máquina o vete a saber quién para que le abran los caminos y los pueblos no se quedan aislados». Trenco ha señalado que, incluso, las últimas veces que Compromís se ha interesado por esta cuestión, desde el equipo de gobierno han reconocido que el principal problema en la nevada de enero de 2017 fue la falta de información que se les dio a los alcaldes de las poblaciones afectadas.

Por ello, una vez evaluadas las actuaciones de los dispositivos de emergencias del año 2016, «hemos vuelto a preguntar qué mejoras se han incorporado al dispositivo de actuación por nevadas», ha destacado Trenco. «Lo que necesitamos saber es si se ha incorporado un sistema de comunicación directa con los alcaldes o con los responsables de las emergencias en los municipios para estar informados de las actuaciones que se realizan en las carreteras y caminos de cada población. Pero, de momento, no tenemos ninguna respuesta, aunque por lo que dicen algunos alcaldes, la respuesta es que no».