Trenco: “Estem a favor de la cultura però no que sota aquest epígraf s’acaben pagant els dinars, els carajllos o el bàlsam labial dels membres de les agrupacions culturals”

Més transparència en la concessió de les subvencions. És el que demana el Grup Compromís de la Diputació de Castelló al diputat de Cultura, Vicent Sales, que ahir es va reunir amb associacions de la província “encara que no sabem si aquestes eren de caràcter cultural, ni a quantes es va convocar ni quina era la finalitat de la reunió”, ha manifestat el portaveu de la coalició, Xavier Trenco.

El diputat de Compromís ha criticat que algunes d’aquestes subvencions, especialment, les referides a les associacions culturals, “es donen a col·lectius festius, taurins o d’altres índoles que difícilment tenen encaix sota l’epígraf de ‘cultura’, que és on ells ho engloben tot”. Trenco ha destacat que, “d’una banda, es donen ajudes econòmiques a agrupacions festives, taurines, de motociclistes, o de ‘mindfulness’; de l’altra, en els justificants que presenten hem pogut trobar des d’ampolles de whisky, a sabó de mans i crema hidratant, passant pel pagament d’un transport en autobús”.

Així mateix, el portaveu de Compromís a la Diputació ha convingut amb el vicepresident Sales en què hi ha dos tipus i ajudes: les ordinàries per a col·lectius consolidats, i les extraordinàries per a esdeveniments, a les quals poden optar empreses sense ànim de lucre. “Efectivament, hi ha dues línies de subvencions, però voldríem que quedara clar com s’atorguen també aquestes ajudes perquè potser a algun poble li interesse portar a Raphael per les seues festes patronals i desconeix els passos a seguir per aconseguir-ho”, ha ironitzat Trenco.

El portaveu de Compromís en la Diputació ha volgut deixar clar que el seu Grup està a favor de la cultura i de la festa “i el paper de la institució provincial per donar suport als diversos col·lectius, especialment, dels municipis xicotets, és molt important en aquest sentit. Del que estem en contra és del ‘tot s’hi val’. De que sota el paraigua de ‘cultura’ la Diputació abone menjars d’associats, carajillos, o bàlsams labials “.

——————

Compromís pide a Sales más transparencia en la concesión de subvenciones para asociaciones y eventos culturales

Trenco: “Estamos a favor de la cultura pero no de que bajo ese epígrafe se acaben pagando las comidas, los carajllos o el bálsamo labial de los miembros de las agrupaciones culturales”

Más transparencia en la concesión de las subvenciones. Es lo que pide el Grupo Compromís de la Diputación al diputado de Cultura, Vicent Sales, que ayer se reunió con asociaciones de la provincia “aunque no sabemos si estas eran de carácter cultural, ni a cuántas se convocó ni cuál era la finalidad de la reunión”, ha manifestado el portavoz de la coalición, Xavier Trenco. El diputado de Compromís criticó que algunas de estas subvenciones, especialmente, las referidas a las asociaciones culturales, “se dan a colectivos festivos, taurinos o de otras índoles que difícilmente tienen encaje bajo el epígrafe de ‘cultura’, que es donde lo engloban todo”. Trenco destacó que, “por un lado, se dan ayudas económicas a agrupaciones festivas, taurinas, de motociclistas, o de ‘mindfulness’; por otro, en los justificantes que presentan hemos podido encontrar desde botellas de whisky, a jabón de manos y crema hidratante, pasando por el pago de un transporte en autobús”.

Asimismo, el portavoz de Compromís en la Diputación convino con el vicepresidente Sales en que hay dos tipos e ayudas: las ordinarias para colectivos consolidados, y las extraordinarias para eventos, a las cuales pueden optar empresas sin ánimo de lucro. “Efectivamente, hay dos líneas de subvenciones, pero quisiéramos que quedara claro cómo se otorgan también estas ayudas porque quizá a algún pueblo le interese traer a Raphael para sus fiestas patronales y desconoce los pasos a seguir para conseguirlo”, ironizó Trenco.

El portavoz de Compromís en la Diputación quiso dejar claro que su Grupo está a favor de la cultura y de la fiesta “y el papel de la institución provincial para apoyar a los diversos colectivos, especialmente, de los municipios pequeños, es muy importante en este sentido. De lo que estamos en contra es del ‘vale todo’. De que bajo el paraguas de ‘cultura’ la Diputación abone comidas de asociados, carajillos, o bálsamos labiales”.