Trenco: «Des de Compromís, sempre hem defensat que estes ajudes haurien d’anar més enllà i servir per a la contractació de guies turístics»

Compromís va presentar en el Consell Plenari del Patronat Provincial de Turisme, celebrat el passat 28 de febrer, una proposta per modificar les bases reguladores per les quals es concedeixen subvencions als ajuntaments per a la contractació d’informadors turístics per a les oficines. «Estes bases no incloïen la possibilitat de contractació de guies turístics, que ja va ser demanada per Compromís en el ple de la Diputació del mes de setembre de 2018, raó per la qual hem tornat a reclamar-ho», ha declarat el portaveu de Compromís, Xavier Trenco.

La redacció inicial de les Bases, sols incloïa ajudes a informadors turístics, deixant fora aquells municipis que no disposaven d’oficina turística. «La nostra proposta pretenia que tots els municipis puguen tindre accés a estes ajudes i no es queden excloses d’esta possibilitat els municipis més menuts», ha declarat Trenco.

Esta proposta de Compromís va ser aprovada al ple del mes de setembre de 2018 per unanimitat de tots els grups polítics. «Els acords estan per a complir-se, i per tant no enteníem que les bases no recolliren l’opció de contractació de guies», ha declarat Trenco

Trenco també ha recordat que Compromís va demanar la incorporació als pressupostos de 2019 d’esta proposta que també contemplava que els guies turístics puguen donar servei de forma mancomunada a diversos pobles propers. «La contractació d’estos guies per a visites és una fórmula que permetria reivindicar el patrimoni ja siga històric, mediambiental, gastronòmic, tradicions, festes o recursos similars i també treballar per la desestacionalització del turisme estival» ha manifestat el portaveu de Compromís.

Trenco també ha celebrat que el Consell Plenari del Patronat Provincial de Turisme haja aprovat la incorporació d’esta esmena. «Ara estem a l’espera de la publicació de les Bases en el Butlletí Oficial de la Província, i que estes arrepleguen la proposta aprovada»

———————

COMPROMÍS PROPONE QUE LOS MUNICIPIOS PUEDAN OPTAR A PLAZAS DE GUÍAS TURÍSTICOS.

Trenco: «Desde Compromís, siempre hemos defendido que estas ayudas tendrían que ir más allá y servir para la contratación de guías turísticos»

Compromís presentó en el Consejo Plenario del Patronato Provincial de Turismo, celebrado el pasado 28 de febrero, una propuesta para modificar las bases reguladoras por las cuales se conceden subvenciones a los ayuntamientos para la contratación de informadores turísticos en oficinas. «Estas bases no incluían la posibilidad de contratación de guías turísticos, que ya fue pedida por Compromís en el pleno de la Diputación del mes de septiembre de 2018, razón por la cual hemos vuelto a reclamarlo», ha declarado el portavoz de Compromís, Xavier Trenco.

La redacción inicial de las Bases, solo incluía ayudas a informadores turísticos, dejando fuera aquellos municipios que no disponían de oficina turística. «Nuestra propuesta pretendía que todos los municipios puedan tener acceso a estas ayudas y no se quedan excluidas de esta posibilidad los municipios mas pequeños.», ha declarado Trenco.

Esta propuesta de Compromís fue aprobada en el pleno del mes de septiembre de 2018 por unanimidad de todos los grupos políticos. «Los acuerdos están para cumplirse, y por tanto no entendíamos que las bases no recogieran la opción de contratación de guías», ha declarado Trenco

Trenco también ha recordado que Compromís pidió la incorporación a los presupuestos de 2019 de esta propuesta que también contemplaba que los guías turísticos puedan dar servicio de forma mancomunada a varios pueblos próximos. «La contratación de estos guías para visitas es una fórmula que permitiría reivindicar el patrimonio ya sea histórico, medioambiental, gastronómico, tradiciones, fiestas o recursos similares y también trabajar por la desestacionalización del turismo estival» ha manifestado el portavoz de Compromís.

Trenco también ha celebrado que el Consejo Plenario del Patronato Provincial de Turismo haya aprobado la incorporación de esta enmienda. «Ahora estamos a la espera de la publicación de las Bases en el Boletín Oficial de la Provincia, y que estas recojan la propuesta aprobada»