El portaveu del Grup Compromís a la Diputació de Castelló, Xavier Trenco, reclama que els llogarets o nuclis poblacionals que depenguen de municipis amb més de 20.000 habitants també puguen rebre ajuda dels Plans d’Obres i Serveis (POIS). Per dur a terme aquest increment en el nombre de beneficiaris dels POIS “caldria estudiar també l’augment de la xifra actual (7.840.000) per als plans d’obres i serveis i adaptar-la de manera que totes les poblacions mantinguen el nivell de finançament previst”, explica el diputat.

Trenco ha anunciat que plantejaran aquesta iniciativa en el ple del proper dimarts. El portaveu de Compromís a la Corporació Provincial ha explicat que aquesta petició està sustentada en el fet que en les bases dels plans provincials d’obres “no s’inclouen els nuclis de població o entitats menors que tenen les poblacions de més de 20.000 habitants, encara que segurament estan més necessitats d’infraestructures que la localitat de la qual depenen”.

Per això, Compromís demanarà que els ajuntaments que tinguen una població superior a 20.000 habitants “puguen presentar fins a tres sol•licituds per a les entitats singulars o pedanies”. Per determinar quines d’aquestes pedanies es podrien beneficiar de l’ajuda dels POIS, “cal prendre com a referència el nomenclàtor de l’Institut Nacional d’Estadística, que es publica al web de la Diputació”.